Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

EgOscar

Medlem
otrolig upplevelse om man gillar sushi.

1. Sushi Sho
Sushi Sho är en kul upplevelse men hade det inte vart för 2000krediten från AMEX hade jag blivit lite besviken. De kör många sittningar (7st på lördagar). Det det blir lite löpande band känsla, med fokus på att sälja upp extra tonfisk serveringar. Man blir inte riktigt mätt om man inte lägger till 2-3 serveringar tonfisk som adderar 50% extra på notan.
 

Antonic

Medlem
Sushi Sho är en kul upplevelse men hade det inte vart för 2000krediten från AMEX hade jag blivit lite besviken. De kör många sittningar (7st på lördagar). Det det blir lite löpande band känsla, med fokus på att sälja upp extra tonfisk serveringar. Man blir inte riktigt mätt om man inte lägger till 2-3 serveringar tonfisk som adderar 50% extra på notan.
Tråkigt att höra! Känns förvisso som att det tyvärr är rätt vanligt fenomen på populära restauranger. Känner igen "löpande band-känslan" från Lilla Ego t.ex.

Och ja det är ju inte gratis, så därför blir det passande med krediten från Amex :) Hade nog inte gått dit annars.
 

Jonas C

Medlem
Sushi Sho för två månader sedan. Ingen superhöjdare för att vara ärlig, definitivt inte prisvärt då de dessutom sålde på med extra tonfisk på slutet. Hade hellre sett att de höjde priset på menyn med en femhundring och kastade med en bit otro och en mochi istället för att kränga extra serveringar på slutet. Mysig krog, men lite bajsnödigt och halvspydigt. Mätt efter maten blev jag definitivt inte och gick raka vägen till Max för en stödburgare efteråt. Inget ställe som jag återvänder till.
0C19C125-2951-4AFB-9357-A44756615CB4.jpeg
B3F1ADFC-1829-4E9E-9B32-E45DD3C3D5AB.jpeg
5DFAFEC7-203F-4D52-864D-73862CA4A774.jpeg
3DF84EBA-2258-45A2-8FAC-71E7B64EFDED.jpeg
4D888A34-EBDF-414D-930B-814F413A4015.jpeg
 

Sir Lemon

Medlem
Upptäckte just att Aira har en prefix 4-rätters lunch för 995:-, med vinpaket som kostar lika mkt. Är det ngn som testat det?

Vill så småningom köra deras signature, men inte vid detta tillfälle (semestern hägrar ju så småningom och kan inte tömma plånboken (hmm korten ;)).
 

Attachments

  • DCC80DB6-4B2B-4312-81BD-1F6665AA607C.png
    DCC80DB6-4B2B-4312-81BD-1F6665AA607C.png
    749,8 KB · Visningar: 87
Last edited:

Emil123

Medlem
Upptäckte just att Aira har en prefix 4-rätters lunch för 995:-, med vinpaket som kostar lika mkt. Är det ngn som testat det?

Vill så småningom köra deras signature, men inte vid detta tillfälle (semestern hägrar ju så småningom och kan inte tömma plånboken (hmm korten ;)).
Jag hade tänkt rekommendera den men eftersom du exkluderade Aira lät jag bli :) Vi testade den, är bara fre-lör dock. Tyckte den var bra, tog vinpaketet till. Ligger ju väldigt fint, kan tänka mig det är trevligare där nu på sommaren.
 

Sir Lemon

Medlem
Jag hade tänkt rekommendera den men eftersom du exkluderade Aira lät jag bli :) Vi testade den, är bara fre-lör dock. Tyckte den var bra, tog vinpaketet till. Ligger ju väldigt fint, kan tänka mig det är trevligare där nu på sommaren.
Thanx, my bad. Hade missat detta ”budgetalternativ” inför förra resan. Dessutom ser bokningsläget hyggligt ut.
 

dave.s

Medlem
Var i Berlin och testade Horvath. Tänkte kul med en 2stjärnig så passade på.

Massiv besvikelse! Rekommenderas inte. Det hade kanske varit en rekommendation om det kostat typ €150 per person totalt. Men även då hade det känts något oprisvärt.

Men detta kostade över 10000SEK! Avsmakningsmeny och vinpaket med matchning x2. Makalöst dyrt.
Lite pga SEK(etas) i fritt fall men för högt pris även i Euros (gick på typ €850ish).
Positivt med 2000 tillbaka (krediterades automatiskt efter några dagar) men även på 8000nivå, 4' per person, totalt ovärt.

Allt var rätt bra men inget speciellt. Helt ofattbart att de är michelin **. Ok service men inget speciellt och lite allmänna problem och otydlighet som inte hör till pris/stjärnnivån. Kan vara språkrelaterat till viss del men vet inte om jag tycker det finns utrymme för det på denna nivå. Rätterna var i huvudsak vegetariska. Stället hade mått bra av ett huvudnummer i form av en stabil, lokal köttbit eller så då det känts som man fick något stabilt för pengarna.


Höjdpunkten var den vegetariska foie grasen som faktiskt var helt magisk (se bild, designad som en tryffelefterrätt).

Screenshot 2023-04-27 at 11.24.24.png
 

Emil123

Medlem
Datumen för round 2 och 3 (nåja) finns i appen nu:

Round 1: 20th of February–30th of March

Round 2: 19th of June–27th of July

Round 3: Fall 2023 (specific dates to be announced)
 

011430121

Medlem
Var i Berlin och testade Horvath. Tänkte kul med en 2stjärnig så passade på.
Men detta kostade över 10000SEK! Avsmakningsmeny och vinpaket med matchning x2. Makalöst dyrt.
Lite pga SEK(etas) i fritt fall men för högt pris även i Euros (gick på typ €850ish).
Ja detta med den svaga kronan och fallande börs, gör ibland att man får välja hak med endast en stjärna!
 
Toppen