Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

FlyFly

Medlem
Nu har de tagit bort länken till T&C (länken på föregående sida fungerar dock fortfarande) och ”registrera ditt kort” som väl fanns förut. Samma för er andra?
Samma för mig. Står även "När registreringen öppnar kan du registrera ditt kort här i appen för att ta del av erbjudandet".
 

Bjjb

Medlem
Bokar och betalar på hemsidan, de kan vilja se mejlet på plats sedan men annars är det bara att dyka upp.
Nu gjorde aldrig jag det men om man köper till dryck på restaurangen sedan så har jag förstått det som att det kommer "automatiskt" dras på kortet när det rapporteras av resturangen efter man gått därifrån.
Sedan skickas också ett kvitto samma kväll/dagen efter per mejl.
Supersmidigt.
Det stämmer, det kom en extra debitering för dryck för restaurangen jag besökte. ( I augusti åtminstone, det kan ju ha ändrats men jag tror inte det.)

Debiteringen har samma namn som för själva måltiderna, PC-restaurangens namn, och krediterades också automatiskt av AMEX.
 

taxvalp

Medlem
Jag inväntar fortfarande kreditering av en nota från augusti. Amex har bekräftat att jag var anmäld för kampanjen och att krogen ingick bland de inkluderade restaurangerna. De bad mig att vänta till 150 dagar efter besöket med min reklamation villet jag gjorde. ”Återkom om du inte hör något inom 10 arbetsdagar”, var budskapet.

Hörde av mig igen i dag då inget hänt och nu uppger Amex att det är 150 dagar från det att kampanjen upphör som gäller, alltså slutet av maj i detta fall. Bra att veta för er som väntar, även om det verkar fungera smidigt för de flesta.
 

igelkotten

Medlem
Kampanjen upphör väl år 2024?

Jag inväntar fortfarande kreditering av en nota från augusti. Amex har bekräftat att jag var anmäld för kampanjen och att krogen ingick bland de inkluderade restaurangerna. De bad mig att vänta till 150 dagar efter besöket med min reklamation villet jag gjorde. ”Återkom om du inte hör något inom 10 arbetsdagar”, var budskapet.

Hörde av mig igen i dag då inget hänt och nu uppger Amex att det är 150 dagar från det att kampanjen upphör som gäller, alltså slutet av maj i detta fall. Bra att veta för er som väntar, även om det verkar fungera smidigt för de flesta.
 

micke

Medlem
Jag inväntar fortfarande kreditering av en nota från augusti. Amex har bekräftat att jag var anmäld för kampanjen och att krogen ingick bland de inkluderade restaurangerna. De bad mig att vänta till 150 dagar efter besöket med min reklamation villet jag gjorde. ”Återkom om du inte hör något inom 10 arbetsdagar”, var budskapet.

Hörde av mig igen i dag då inget hänt och nu uppger Amex att det är 150 dagar från det att kampanjen upphör som gäller, alltså slutet av maj i detta fall. Bra att veta för er som väntar, även om det verkar fungera smidigt för de flesta.
Utan att veta hur det exakt funkar så känns det lite väl konstigt. Har blivit krediterad för alla mina besök. Det som tog längst tog ca. en månad och de andra tog bara några dagar. Varför ska du behöva vänta så länge? Känns som att nåt blivit fel här.
 

taxvalp

Medlem
Utan att veta hur det exakt funkar så känns det lite väl konstigt. Har blivit krediterad för alla mina besök. Det som tog längst tog ca. en månad och de andra tog bara några dagar. Varför ska du behöva vänta så länge? Känns som att nåt blivit fel här.

Håller med. Har blivit krediterad snabbt på 3/4 besök under de två år jag utnyttjat kampanjen. Förstår inte problemet denna gång.
 
Toppen