Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Ricordi, Stockholm 27 februari 2022:

Bokade första möjliga tiden, vilken var kl. 17.00. Nästan ensamma i den fina lokalen vid ankomst, men bara en timme senare var det nästan fullt. Många Platinuminnehavare bland grannborden.

Maten ger jag fem Kenta av fem. Kalvcarpaccion, med den nästan obscena mängden pecorino på, var fantastiskt bra. Oxkinden höll nästan samma klass.

Det som var mindre bra var några av den unga personalens kommentarer, exempelvis:
"Nu när Amex betalar middagen kan ni ju lägga mer pengar på ett bra vin".
Vi fick dessutom känslan av att servitrisen försökte snacka bort oss från att beställa carpaccion (dyrast på menyn) som förrätt. Hon tyckte att den var för stor till en varmrätt.

Jag föredrar en mer korrekt, stram och gammaldags service. Man behöver inte hela tiden vara skämtsam eller pladdra på tomgång.

Slutbetyg: rekommenderas.
Visa bifogad bild 126672Visa bifogad bild 126673Visa bifogad bild 126674
Under all kritik med kommentarer likt dessa!

CC8AD782-EBA6-4EFA-AEF4-BBA5E5484D58.jpeg
26E4B1E6-D882-48F4-951A-BD4712F9267A.jpeg

Mr. P ikväll, Dining by AMEX innebar här att vi fick välja varsin liten och varsin mellanstor rätt.
Enligt mig och Mrs.GOTBound var det i princip två varmrätter.

Maten var bra men inte mer, servicen svajig och loj.
Bordet bakom oss var också ute på Dining by AMEX.
Tyvärr stördes kvällen av ett rejält överförfriskat par i 55+ åldern som med högt röstläge pratade ut om precis ALLT inför öppen ridå, tragiskt.

Som ni förstår är borden alldeles för tätt placerat för att det skall kännas bekvämt.

Last edited:
Visa bifogad bild 126957 Visa bifogad bild 126958
Mr. P ikväll, Dining by AMEX innebar här att vi fick välja varsin liten och varsin mellanstor rätt.
Enligt mig och Mrs.GOTBound var det i princip två varmrätter.

Maten var bra men inte mer, servicen svajig och loj.
Bordet bakom oss var också ute på Dining by AMEX.
Tyvärr stördes kvällen av ett rejält överförfriskat par i 55+ åldern som med högt röstläge pratade ut om precis ALLT inför öppen ridå, tragiskt.

Som ni förstår är borden alldeles för tätt placerat för att det skall kännas bekvämt.
Tack för rapport! Valde At six på lördag istället för P.

Den var fin, Men Ankan tyckte jag var fantastisk.

Var där också och åt ankan i veckan men var inte lika såld på den, skulle velat ha den lite mer rosa (den var väldigt genomstekt). Var iofs kanske inte mitt smartaste drag att beställa anka på en fiskrestaurang, men jag är svag för anka.... I övrigt var jag och mitt sällskap mer än nöjda, trevlig service.

Toppen