Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Var iofs bara några månader 2*2000 fanns innan de gjorde devalveringen av poängen. Samlar man till Eurobonus har nytta av Amex Platinum främst varit förmånerna. Använde kortet i stort inte till några köp senaste åren. Samlar man till andra program så kan det så klart finnas use case.
Jag spenderade 150/300k på Elite, resten gick till Amex Platinum när jag hade båda korten.
Poängerna växlades sedan in till Qatar med 40% bonus (eller var det 30%) för att sedan flytta till BA och åka jorden runt i First för 140k Avios. Extremt bra värde på det, betydligt bättre än Eurobonus.

Dining by Amex är det som får kortet att gå ihop ekonomiskt för min del i dagsläget. Har värvat lite personer till kortet och där har just nuvarande upplägg varit en väldigt stark förmån då dessa personer inte reser direkt mycket (jämfört med oss) men uppskattar att kunna gå ut och käka "gratis" och hittills varit nöjda med vad de fått.
Varje gång jag nyttjat nuvarande Dining erbjudande har jag tagit med någon vän och vi har haft en trevlig kväll. En anledning att ses helt enkelt.

Tror också det, har flera tillfällen som brunnit inne för att jag inte hittat tider som passar. Har en vän som har platinum, han har ALDRIG utnyttjat dinner for 2
Jag har aldrig heller lyckats nyttja dinner for two. Och då bor jag ändå i tjockhult. Det är helt enkelt inte bokningsbart när jag och sällskapet har tid. Nu har det ju tillkommit några som är bokningsbara på helger så kanske om vi lyckas få in någon bokning nästa period (om det då går att boka helg).

Hej!

Någon som sitter på en lista för Septembers utbud? Borde släppas i dagarna men brukar alltid vara nån med lite info innan. Själv har man problem nu sen två veckor att komma in i Experience appen. Det står bara "authentication required" och inget SMS skickas. Enl Amex jobbar de på det men problemet har varit i två veckor som sagt. Någon annan som har likande?

Har inte kommit ut restauranger för Platinum medlemmar ännu - kanske för Centurion som du säger.
Hade också problem att logga in för ett par veckor sedan. Tror att det löste sig efter att jag lade till Face ID och chat med AMEX.

Hej!

Någon som sitter på en lista för Septembers utbud? Borde släppas i dagarna men brukar alltid vara nån med lite info innan. Själv har man problem nu sen två veckor att komma in i Experience appen. Det står bara "authentication required" och inget SMS skickas. Enl Amex jobbar de på det men problemet har varit i två veckor som sagt. Någon annan som har likande?
Har inte kommit ut restauranger för Platinum medlemmar ännu - kanske för Centurion som du säger.
Hade också problem att logga in för ett par veckor sedan. Tror att det löste sig efter att jag lade till Face ID och chat med AMEX.
Jag hade samma problem i nästan 2 veckor. Kundtjänsten i UK sa’ varje gång att det skall lösa sig inom 24 h och visste inte heller hur appen fungerade. Men efter att jag installerat om appen funkar det. Amex har lagt till identifiering via touch-id (för oss som har gamla telefoner) så då blir det förhoppningsvis mer robust.

Nu kan man boka för Sept i appen.

Falkenberg, Helsingborg, Västerås, Visby, Uppsala, Ystad är nya eller har någon av dessa varit med innan?

Kan mest Gbg och ser inte ut som några nya restu där. Malmö verkar ha fått många fler?

Nu kan man boka för Sept i appen.

Falkenberg, Helsingborg, Västerås, Visby, Uppsala, Ystad är nya eller har någon av dessa varit med innan?

Kan mest Gbg och ser inte ut som några nya restu där. Malmö verkar ha fått många fler?
Västerås, Steam Hotell har varit med förut. Inte förra omgången, men omgången innan det.

Verkar finnas några nya i Stockholm.

Sällan hemma i stan men löst Dinner for to framöver med nytt extrakort nu i sommar. Detta utnyttjades därför i juli (inte av mig). Var så irriterande att sällan utnyttja en av de få kvarstående förmånerna.

Trevligt göra någon glad som uppskattar middagar. :cool:

Toppen