palmen
Moderator
Jag spenderade 150/300k på Elite, resten gick till Amex Platinum när jag hade båda korten.Var iofs bara några månader 2*2000 fanns innan de gjorde devalveringen av poängen. Samlar man till Eurobonus har nytta av Amex Platinum främst varit förmånerna. Använde kortet i stort inte till några köp senaste åren. Samlar man till andra program så kan det så klart finnas use case.
Poängerna växlades sedan in till Qatar med 40% bonus (eller var det 30%) för att sedan flytta till BA och åka jorden runt i First för 140k Avios. Extremt bra värde på det, betydligt bättre än Eurobonus.
Dining by Amex är det som får kortet att gå ihop ekonomiskt för min del i dagsläget. Har värvat lite personer till kortet och där har just nuvarande upplägg varit en väldigt stark förmån då dessa personer inte reser direkt mycket (jämfört med oss) men uppskattar att kunna gå ut och käka "gratis" och hittills varit nöjda med vad de fått.
Varje gång jag nyttjat nuvarande Dining erbjudande har jag tagit med någon vän och vi har haft en trevlig kväll. En anledning att ses helt enkelt.