Senaste nytt

Diners Club lounge access stoppas?

henke12

Medlem
Jag fick mitt nya DC-kort idag på posten.

I foldern som följde med var en av fördelarna
"Med ditt SAS EB Diners CLub-kort har du tillgång till hundratals lounger på flygplatser världen över. Loungerna erbjuder skön avkoppling i väntan på nästa flyg. På vår hemsida finns en förteckning över alla lounger"

/
Vad jag ska se står det ingen om ev kostnad!
Någon annan som fått samma folder?

Häls
Henke
 

Dr. Miles

Expert
Jag fick mitt nya DC-kort idag på posten.

I foldern som följde med var en av fördelarna
"Med ditt SAS EB Diners CLub-kort har du tillgång till hundratals lounger på flygplatser världen över. Loungerna erbjuder skön avkoppling i väntan på nästa flyg. På vår hemsida finns en förteckning över alla lounger"

/
Vad jag ska se står det ingen om ev kostnad!
Någon annan som fått samma folder?

Häls
Henke

Det står i alla fall på webbsidan.

Diners Club - Lounger

Diners Club Sweden skrev:
Lounger
Flygplatslounger

Den där känslan av oas, frizon och andningshål. Det är inte ofta den infinner sig på flygplatser – förutom i Diners Clubs lounger. Du som har Diners Club har numera möjlighet att få den känslan på ännu fler ställen. Tillgången på våra flygplatslounger har ökat rejält sedan 2010. Idag har vi närmare 450 lounger runt om i världen och antalet ökar stadigt.

För att kunna fortsätta erbjuda hög service och bra utbud som dagstidningar, TV, förfriskningar och telefon, kommer vi från den 1 januari 2012 att ta en avgift på 125 kronor/besök för inträdet till loungerna. Liksom tidigare kan du ta med dig en betalande gäst*.

En annan nyhet är att vi varje år, i januari med start 2012, delar ut ett antal kostnadsfria loungebesök utifrån hur mycket du handlat för med ditt kort under föregående år. För varje 10 000 kronor du handlat för under 2011 får du ett kostnadsfritt besök 2012. Har du handlat för 20 000 kr under 2011 betyder det två kostnadsfria loungebesök osv.
 

Bryant

Medlem
Får man någon sammanställning på hur många fria besök man har. Vochers eller liknade? Jag vet ju hur mycket jag handlat för men hur får loungepersonalen den infon?
 

Kristofer

Medlem
Får man någon sammanställning på hur många fria besök man har. Vochers eller liknade? Jag vet ju hur mycket jag handlat för men hur får loungepersonalen den infon?

De har kört kortet i en terminal i de flesta Diners-lounger som jag har besökt. Antar att det fungerar likadant nu - om det inte finns tillräckligt med "gratisbesök" på kortet dras det nog pengar istället.
 
Inbillar jag mig nu, eller stod det inte att DC skickar ut vouchers årsvis, att man för varje 10k spend 2012 får en voucher 2013?
 
En annan nyhet är att vi varje år, i januari med start 2012, delar ut ett antal kostnadsfria loungebesök utifrån hur mycket du handlat för med ditt kort under föregående år. För varje 10 000 kronor du handlat för under 2011 får du ett kostnadsfritt besök 2012. Har du handlat för 20 000 kr under 2011 betyder det två kostnadsfria loungebesök osv.
Diners Club
 

henke12

Medlem
Hmm,
Någon som provat att använda DC-kort för inträde på någon lounge iår?

Själv planerar jag att besöka ARN samt IST ihelgen med mitt DC...


/H
 
Var på SATS Premier Lounge på Changi i onsdags. Missat denna grej helt och matade bara på med kortet. Inget sades om någon kostnad. Min fru har ett helt nytt Diners som aldrig är använt och det snurrade på som vanligt, dvs. hej och välkomna.

Det är ju också konstigt om olika länder och dess lokala Diners Clubs har olika regler, detta med att Finland kör på som vanligt kontra svenska kunder.

Om det är så, att kostnaden kommer på kortet, så måste väl detta meddelas till kunden när man går in i loungen?

Jobbigt om det blir godtyckligt / oklart när man utför en handling, om det kostar eller ej samt om man har en eller flera fripass.

Spännande att se vart detta tar vägen.
 

Gnopps

Medlem
Det är ju också konstigt om olika länder och dess lokala Diners Clubs har olika regler, detta med att Finland kör på som vanligt kontra svenska kunder.
Finland och Sverige är två olika Diners-avdelningar. Vi i Finland har väldigt länge fått dras med betydligt sämre poängintjäningsgrad än Sverige, något som gjordes något bättre för bara några månader sedan. Så jag hoppas Finland i alla fall i den här gången behåller de mer generösa reglerna.
 
Toppen