Senaste nytt

Diners Club lounge access stoppas?

Ubbe

Medlem
Personligen kommer jag nog att handla för så mkt / månad så att min accessbehov täcks men incitamentet minskar då Amex ger motsvarande poäng och ger 50% bonusresa om jag handlat för mer än 150K
 

Joakim

Medlem
Det verkar som att varianten med handla för 10 000:- /få ett besök bara gäller Diners VIP. I så fall gäller inte den dealen kort som är kopplade till EB, vilket jag gissar dom flesta businessclass.se medlemmar har.
 

gdaily

Medlem
Loungerna är enda anledningen till att jag har Dinerskortet. Å andra sidan förstår jag om de har ett spendingkrav för att få komma in i loungerna, det tycker jag faktiskt är rimligt. Det är väl en hel del som aldrig använder kortet till annat än entrébiljett till loungerna.

Så jag är kluven. Försvinner loungeaccessen så försvinner mitt Dinerskort, men en loungeaccess per 10k spending så kommer jag ha det kvar.
 

Mikael

Medlem
Intressant att de tycks ha valt en något annan lösning än i DK där man får några gratis besök beroende på hur mycket man spenderar på kortet. Undrar vad det blir i Sverige?
 

agehall

Medlem
Förhoppningsvis blir det ingen skillnad här. Å andra sidan så har jag inte längre någon större nytta av Diners lounger då jag kan hålla status med både ST och *A.
 
Toppen