Senaste nytt

Din längsta och kortaste flygresa?

Längsta: KUL - AMS, 17 timmar och 15 minuter - 1999 under andra omgången av kriget på Balkan, någonstans i höjd med Dubai/Persiska viken gjordes en tvär vänstersväng och sedan flög vi över Saudi-arabien och sedan upp över medelhavet och vidare. Resan blev ca 3 timmar längre än beräknat med missad anslutning som följd.
Kortaste: AAR - CPH, 17 minuter.

Jag har med mina föräldrar på 60 talet flygit Bulltofta - Kastrup i den reguljärtrafik som fanns då. Kan det ha varit 30 km. Fin utsikt kommer jag ihåg. Längsta blir CDG-EZE 6882 miles med AF.

Last edited:
Man hade direktflyg till Buenos Aires före Argentina kastade in handduken och kraschade. Då slutade man helt. Man valde sedan att flyga fast med stop i Sao Paulo eftersom man inte fullt ut litade på landet och dess situation var skakig. Det var först rätt nyligen man satte in direkt flighten. 14 timmar är en lång resa även i Club. Ingen First kabin då man flyger tre-klass 777 på sträckan.

Man hade direktflyg till Buenos Aires före Argentina kastade in handduken och kraschade. Då slutade man helt. Man valde sedan att flyga fast med stop i Sao Paulo eftersom man inte fullt ut litade på landet och dess situation var skakig. Det var först rätt nyligen man satte in direkt flighten. 14 timmar är en lång resa även i Club. Ingen First kabin då man flyger tre-klass 777 på sträckan.

BA's längsta linje?

Det är väl oftast resor till Buenos Aires som blir riktigt långa från Europa... Möjligen är det väl längre till SCL (Santiago), men det är nog bara Air France som har direktflyg..

Gjorde resan till EZE i mars. I Air France ekonomiklass. Det var inte kul.

Ang. SCL: Iberia kör också direkt.

Longest Flight Diatance 6,367 mi, 13:40 h, Amsterdam (Schiphol) - Kuala Lumpur
Longest Flight Duration 13:50 h, 6,200 mi, Singapore (Changi) - Copenhagen (Kastrup)
Shortest Flight (distance): 81 mi, 0:50 h, Penang (International) - Langkawi, 07-12-2011
Shortest Flight (duration): 0:45 h, 414 mi, Kuala Lumpur (International) - Krabi, 12-07-20

Toppen