Senaste nytt

Din längsta och kortaste flygresa?

Längsta HKG-ZRH, flygtid 13h
Kortaste ARN-OSK, kommer inte ihåg flygtiden, men det hade gått fortare med transfer o.s.v. att köra bil, men samlar man bonuspoäng så gör man.

Inte så spännande;
ARN-BKK - 5158 miles Edit: detta var 1999, så jag antar att det måste varit ARN-DMK - 5140 miles
ALC-MAD - 222 miles

Last edited:
LHR-KUL - 6593 miles (förmodligen längre då dom var tvungna att åka omväg runt Afghanistan vintern 2002)
GOT-VST - 206 miles

Edit: Kom på en kortare GOT-AAR 113 miles (den kärran krängde som huggorm på startbanan. "Glapp i ratten" fick jag till svar när jag frågade :eek:)
och en längre. SYD-LAX: 7488 miles

Last edited:
Synd att man inte befann sig i L.A under "Carmageddon" förra året. Annars kunde man ha åkt LGB-BUR för $4 med JetBlue. En resa på 29 miles! ;)

Last edited:
MNL - AMS 6479 miles med KLM. Det var motvind och uppförsbacke så det tog lång tid vill jag minnas.

LPA- TFN 70 miles

Min kortaste flygresa var från Lombok till Bali, ett litet hopp på 25 minuter. Flög incheckad som Mrs Sarah, inget efternamn (jag heter inte ens Sarah i mellannamn). Tänkte att om planet störtade skulle jag för evigt vara förlorad i Indonesien ;-)

De längsta jag gjort var nog ICN-JFK, 6911 miles. Två gånger dessutom :)
De kortaste måste vara GOT-CPH, 143 miles

Mvh
/NotRyan

Längsta: KUL-AMS 6363 miles - men den blev 3 timmar längre än beräknat pga kriget på Balkan 1999 - så vi tog en sväng över Saudiarabien och nord-afrika - totalt 15 timmar.

Kortaste: CPH-AAR 92 miles.

Såg inte det fanns en sådan här tråd när jag startade en likadan.
Min kortaste
ARN - VST. SAS ansåg att man var tvungen att lyfta fast man med säkerhet visste att det var snöstorm i KSD.
Han ju inte ens upp innan man talade om att det planerna var ändrade och vi skulle landa på VST.

GVX - HUV. Vet inte om man borde räkna den eftersom det var en mellanlandning för att hämta postsäckarna.

Längsta
ARN - EWR om man räknar enskild sträcka

Toppen