Senaste nytt

Din längsta och kortaste flygresa?

HEL-PVR(-HEL) 6198 miles Helsingfors - Puerto Vallarta med Finnair A350 AY25/26 i januari 2018

KLR-RNB 49 miles Kalmar - Ronneby som mellanlandning till/från Göteborg Säve GSE några gånger i slutet på 80-talet (dock oftast KLR-GSE direkt), med små plan för runt 8 passagerare.

35F99E72-6EE3-4081-938F-843DCB7B41ED.gif

En mardröms resa med missat flyg i Frankfurt som landade in på 61 timmar från start till mål! Med övernattning på hotel i Frankfurt. Ankomst hotellet 00:30 och buss som hämtade oss 04:45 för transport tillbaka till flygplatsen. Mitt längsta ben var CDG-SIN 6666 miles under den resan. Missade flyget från BNE till AKL också med ett extra stopp på 4tim på BNE innan sista benet till AKL. ÅKTE ONSDAG OCH KOM FRAM LÖRDAG :(
Kortaste är ARN - VBY

Längsta resan (tiden) : ARN-FRA-SIN-HKT, åkte onsdag kväll fr. ARN, på FRA så brast ett blodkärl i nästan på fru toer00 så istället för att gå ombord på SQ mot SIN och HKT, så blev det sjukhuset i Frankfurt där man fixade blodkärlet men då hade vi missat planet redan.

Så det blev övernattning på Hilton på FRA. Efter ett par timmar i telefon med SQ så blev vi ombokade till SQ FRA-SIN på torsdagskvällen, eftersom det redan då stod klart att inget mer flyg fanns till HKT på fredagskvällen efter ankomst till SIN, så blev det åter hotell övernattning igen, nu på SIN. På Lördag morgon så fortsatte vi upp till HKT. Avresa ARN onsdag kväll, ankomst HKT lördag morgon.

Kortaste sträckan : ARN - GVX (Gävle) på 90 talet, med Shorts 360, 73 miles. Kuriosa fanns flygvärdinna och servering ombord trots flygtiden, ca 20 min…

FRA - LAX 5806 miles.
HEL - TLL 63 miles.

Egentligen har jag en kortare resa, under en flygning CTA - BRU fick vi gå ned i LGG på grund av "snöstorm" i BRU, säkert en och en halv cm snö på backen när vi väl kom fram...

Så LGG - BRU vart 46 miles även om det inte var "meningen" att ske som egen resa.

• Gilla
Reactions: JPE
Toppen