Martin Björnström
Medlem
Du slipper struliga passagerare eftersom du svänger vänster vid boarding
Fantastiskt
Du slipper struliga passagerare eftersom du svänger vänster vid boarding
Vilken enorm skillnad det skulle vara om man flög widebody plan inom Europa...
Absolut. Jag tycker även att de bolag som har 2+2-konfiguration i narrowbody med bättre stolar är ett stort lyft. Visst, man får fortfarande trängas med economy-folket som ska igenom businessdelen vid boarding, men jag känner aldrig att det är "trångt".
Nu refererar jag mycket till Dragonairs konfig i A320'n jag flög häromdagen och det kanske är en viss skillnad i servicenivå mellan KA och SK som påverkar också.
Vad jag läste någonstans så har man t o m en liten wide body som alternativ till 737:ans efterföljare. Just för att det ofta går snabbare att boarda en 747:a än en 737/320 idag, och flygbolagen vill kunna ha korta turnarounds.Jag har läst att Boeing funderar på att skapa en hybrid mellan 737 och 787 som dom kallar 797. En liten widebody som gör det möjligt att snabbt ta sig in och ut eftersom det finns dubbla gångar med 2-3-2 säteskonfiguration istället för dagens 3-3 på 737.
Vore riktigt najs tror jag!
I Europa trot jag att det är bara Aeroflot och Turkish Airlines som erbjuder riktiga Business class stolar kortdistans( på vissa flighter) rutter. Självklart Fifth freedom flighter är undantag.
TK's nya A321 hade nya "riktiga" business stolar förra veckan IST-ARN. Såg inte så dumt ut (själv åkte man ju monkey class som vanligt)
Visa bifogad bild 5103