Senaste nytt

Den stora tråden om SAS Irland

Nej, det kan inte vara patetiskt att flyga många fulla plan dit folk vill åka. Däremot kanske, vilket nog @AABack2ARN menade, det är mera prestige i att vara stor på LHR.

Helt korrekt. Det som var patetiskt var min kommentar... :(

Och givetvis är det bra för SAS att flyga fulla plan till dit vill åka med resultatet av att de tjänar pengar och förhoppningsvis kommer en del av denna vinst oss resenärer tillhanda.

Däremot kan jag konstatera att de priser som visas på i synnerhet returer hem från London är lite av glädjepriser. 1052kr gäller för hemresa 06:40 söndagen. Resterande priser är minst 1500kr uppemot 3000kr i Go

Däremot kan jag konstatera att de priser som visas på i synnerhet returer hem från London är lite av glädjepriser. 1052kr gäller för hemresa 06:40 söndagen. Resterande priser är minst 1500kr uppemot 3000kr i Go

Samma gäller för AGP. Nästan alla priser som visas är för 06.00 flighten. Vill man flyga senare på dagen är priset 50-300% högre.

4500 SEK enkel börjar faktiskt bli standard för en enkelt biljett till Malaga på allt fler och fler avgångar.

sas.png

Vad som däremot är väldigt sjukt är att SAS fortsätter hävda att lounge och fast track ingår i Plus from AGP, vilket det bevisligen inte gör. Helt sjukt att dom kommer undan med det!

Last edited:
Samma gäller för AGP. Nästan alla priser som visas är för 06.00 flighten. Vill man flyga senare på dagen är priset 50-300% högre.

4500 SEK enkel börjar faktiskt bli standard för en enkelt biljett till Malaga på allt fler och fler avgångar.

sas.png

Vad som däremot är väldigt sjukt är att SAS fortsätter hävda att lounge och fast track ingår i Plus from AGP, vilket det bevisligen inte gör. Helt sjukt att dom kommer undan med det!
Tja, vad betyder den där stjärnan då, antagligen står det vad som gäller under bilden dårå... Allt som har en stjärna vid sig måste man ju kolla extra noga :D

Last edited:
Jag tycker att det är en klar försämring av SAS att göra på detta viset. Hoppas att dom inte börjar med detta "bolag" på Long-haul iaf.

Jag tycker att det är en klar försämring av SAS att göra på detta viset. Hoppas att dom inte börjar med detta "bolag" på Long-haul iaf.
Jag förstår inte riktigt vad som är så dåligt förutom det uppenbara att dom inte kan/får/vill landa planen i t ex dimma.

Tja, vad betyder den där stjärnan då, antagligen står det vad som gäller under bilden dårå... Allt som har en stjärna vid sig måste man ju kolla extra noga :D

Jo, jag är medveten om stjärnan, men det är så fult att skriva att nån som inte ingår, för att sedan "stjärna" bort det. Vad är nästa steg?
TAXI ingår till och från flygplatsen*
Massage på flygplatsen ingår*
3-rätters middag ingår*
Egen svit på planet ingår*

* Gäller endast för SAS flyg till och från Antarktis

Cat 2-3 landningar precis som t.ex. ETOPS tar tid att uppnå och det krävs XXXX flygtimmar/landningar/månader/whatever för att uppnå. Det går inte att starta ett flygbolag och ha CAT3 och ETOPS 270 dag 1.

Men om man inte får landa CAT3 hur ska man då kunna få upp erfarenhet? Skola när det är dimma?

Tvivlar inte på att du har rätt men om detta stämmer då bör Norwegian haft vilda problem med sin Irlands flotta ? Eller hade de ett annat upplägg?

Idag LHR-ARN. Sitter på rad 1. Frågar om en Baileys till kaffet av pursern som serverar i plus. "Baileys, det tror jag vi inte har", hon böjer sig ned o drar ut lådan i vagnen. Hittar till sin förvåning typ 10 små flaskor Baileys. SAS serverar inte så mycket olika grejer så personalen borde väl ha koll på vad man har i vagnen. Som nämnt tidigare, östeuropeisk/ spansk personal.

Idag LHR-ARN. Sitter på rad 1. Frågar om en Baileys till kaffet av pursern som serverar i plus. "Baileys, det tror jag vi inte har", hon böjer sig ned o drar ut lådan i vagnen. Hittar till sin förvåning typ 10 små flaskor Baileys. SAS serverar inte så mycket olika grejer så personalen borde väl ha koll på vad man har i vagnen. Som nämnt tidigare, östeuropeisk/ spansk personal.

Hahaha, det var du. Jag satt några rader länge bak och hörde utbytet :)

Däremot tror jag faktiskt pursern var fransk, vilket är distinkt västeuropeiskt.

Toppen