Senaste nytt

Den stora tråden om SAS Irland

Ska jag gå vidare är det nog ARN och sedemera rätten som gäller isåfall.
Eller så struntar du i ARN och fakturerar SAS den ersättning du anser dig ha rätt till. Betalar de inte får du väl överväga då om du ska dra dom till kronofogden och eventuell tingsrätt.

Eller så struntar du i ARN och fakturerar SAS den ersättning du anser dig ha rätt till. Betalar de inte får du väl överväga då om du ska dra dom till kronofogden och eventuell tingsrätt.
Det lär inte ge något, mer än att addera tid till det hela. Här verkar dom bestämt sig så då ber man Arn om en rekommendation, om Arn skulle avslå det, får man väl avgöra om man vill gå till tinget om man anser sig ha rätt. Om däremot Arn bifaller så betalar ju SAS ut!

Precis. Annars får SAS göra det tydligt för kunderna att om de väljer SAS Ireland så utgår inte ersättning alls.
Hur funkar det rent formellt där egentligen - om man drar det till arn ska man då göra claim mot sas Ireland eller vanliga sas? Det borde ju vara samma som en cityjet flight eller liknande eller hur?

Hur funkar det rent formellt där egentligen - om man drar det till arn ska man då göra claim mot sas Ireland eller vanliga sas? Det borde ju vara samma som en cityjet flight eller liknande eller hur?
Vanliga SAS. Att de valt att anlita en underentreprenör för att utföra flygningen är inte din ensak.

Ja, jag håller ju med dig, annars hade jag inte skickat in mitt claim. Samtidigt har nog sas tagit ett internt principbeslut då det tog lång tid innan jag fick ett svar. Dessutom är svaret definitivt inget standardsvar. Ska jag gå vidare är det nog ARN och sedemera rätten som gäller isåfall. Jag ska överväga hur jag ska göra.
Tycker och hoppas du tar det via ARN. Sådant här oskick skall stävjas, och om det ändå genomförs så skall det göra rejält ont att göra fel.

Att SAS räknas (räknades?) som en av de större spelarna på Heathrow tycker jag personligen inger en viss stolthet. Att SAS är tredje största bolag i Malaga tycker jag är mest patetiskt...

Om det är patetiskt eller inte låter jag vara osagt. SAS trafikerar ARN-AGP med upp till 4-7 dagliga flighter under vissa lov.
Planen flyger i stort sett fulla och priserna är högre än många avgångar till USA eller Asien. Helt klart en riktig guldrutt för SAS

T.ex.
8 maj är AGP 4x dyrare än LHR
24 maj är AGP 4x dyrare än LHR.
Generellt är AGP 2-3x dyrare än LHR.
Kollar man i juni är prisskillnaden ännu större.

ARN-AGP i maj
agp.png

ARN-LHR i maj
lon.png

Om det är patetiskt eller inte låter jag vara osagt. SAS trafikerar ARN-AGP med upp till 4-7 dagliga flighter under vissa lov.
Planen flyger i stort sett fulla och priserna är högre än många avgångar till USA eller Asien. Helt klart en riktig guldrutt för SAS

T.ex.
8 maj är AGP 4x dyrare än LHR
24 maj är AGP 4x dyrare än LHR.
Generellt är AGP 2-3x dyrare än LHR.
Kollar man i juni är prisskillnaden ännu större.

ARN-AGP i maj
agp.png

ARN-LHR i maj
lon.png
Nej, det kan inte vara patetiskt att flyga många fulla plan dit folk vill åka. Däremot kanske, vilket nog @AABack2ARN menade, det är mera prestige i att vara stor på LHR.

Toppen