Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Jag skickade också in ett mail idag, där jag även specificerade alla avbokningar (som enkelt hade tagit mig över gränsen). Jag har brytdatum den 30/6 så optimisten i mig säger att jag annars kanske får ge mig ut på livets första MR för att skrapa ihop de ca 13 000 poäng som kommer saknas. Återkopplar såklart deras mailsvar här i tråden.

Jag skickade också in ett mail idag, där jag även specificerade alla avbokningar (som enkelt hade tagit mig över gränsen). Jag har brytdatum den 30/6 så optimisten i mig säger att jag annars kanske får ge mig ut på livets första MR för att skrapa ihop de ca 13 000 poäng som kommer saknas. Återkopplar såklart deras mailsvar här i tråden.
En ”first” MR alltså. I avsaknad av flygningar får man dra billiga skämt istället.
Har för övrigt funderat på att dra igång en tråd där folk får anmäla när de faktiskt flyger vilket ju i dessa dagar är högst ovanligt och beskriva hur det känns.

Last edited:
Corona kommer tyvärr döda många Diamonds om Eurobonus inte gör något.. hade väl varit mest rimligt att förlänga allas status med 1 år och stryka detta året.
Inte mig emot, men jag tillhör de som inte hade för avsikt att bli Diamond i år så det skulle vara en förlust för SAS att förlänga det för min del. Jag har till Juni nästa år på mig att dra in guld igen för nästa kvalificering och det gör jag enkelt med en longhaul i plus.

Helt klart skulle detta vara en fin fest till oss alla, men inte säkert att det är det bästa.
Enda som är säkert är att vill man uppnå status är det bäst att försöka klara så tidigt som möjligt för att slippa strul i sista minuten som alltid kan uppstå.

Nu tänker jag högt men ett annat alternativ kanske hade varit att införa kalenderår i detta läge som t ex LH? Alla medlemmars nya kvalificeringsperioder startar i januari 2021 med bibehållen status.

Det hade förenklat mitt liv något extremt.

Jag hanterar/Administrerar just nu 7st Eurobonuskonton, där det är totalt 6st olika brytdatum. Det hade varit betydligt mycket skönare med kalenderår för alla :)

Två timmar och 44 minuter kvar som Diamond.... :(
Exakt i samma sits :-/ Tråkigt att missa Diamond då jag hade tänkt klämma in en MR i mars, men det blev ju aldrig aktuellt givet coronas framfart.

Jag fick ett mejl från Flying Blue som förlänger status fram till sista dec, det hade känts mer rimligt för att ta hand om sina statuskunder än SAS sätt att hantera det. Samtidigt som ekonom har jag förståelse för att SAS måste tänka på sitt finansiella resultat och det går före några missnöjda Diamondmedlemmar.

Två timmar och 44 minuter kvar som Diamond.... :(

Så trist för Dig. :( Visserligen bara en hobby, eller kalla det en passion, för oss frequent flyers, men alla behöver sådana också mitt i allt elände.

Får jag fråga om du är långt ifrån EBD denna period och om du har försökt med supporten?

Toppen