Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

palmen

Moderator
Den är jag nyfiken på. Enligt vilket avtal kan din arbetsgivare reglera vad du gör på din fritid?

Önskemål, javisst... men inte mer.
Där jag jobbar blir man satt i karantän hemma i 14 dagar om man tex varit i norra Italien.
Har man då kundmöten eller annat som gör att man inte kan utföra sitt jobb pga detta blir det självklart ett problem. De kan absolut inte stoppa mig, men blir inte bra om jag varit i en sådan region.

Sen stoppas även besök från vissa länder och folk som rest från dessa områden får inte komma in i företagets byggnader. Det kan direkt slå emot att jag inte kan träffa en kund som har sådana restriktioner.
Återigen kan inte min arbetsgivare stoppa mig, men det är en dålig situation att sätta sig i.
 

TP12

Medlem
Den är jag nyfiken på. Enligt vilket avtal kan din arbetsgivare reglera vad du gör på din fritid?

Önskemål, javisst... men inte mer.

Arbetsgivare är en sak men uppdragsgivare är en annan och vill de inte ta in en konsult som varit i tex. Italien, för jobb eller fritid, så behöver de inte göra det.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

bachelor

Medlem
Om man som diamond skulle få mer eller mindre 0 poäng detta år och halka ner på gold. Så antar jag att det året inte räknas in i lifetime gold även om man då alltså då haft gold i praktiken det året?
 

palmen

Moderator
Om man som diamond skulle få mer eller mindre 0 poäng detta år och halka ner på gold. Så antar jag att det året inte räknas in i lifetime gold även om man då alltså då haft gold i praktiken det året?
Står klart och tydligen på lifetime gold sidan att du måst tjäna in kortet, inte få från pandion/diamond, amex centurion eller soft landing.
 
Skönt att ha detta klart i god tid innan siste maj.
upload_2020-3-17_20-6-55.png
 

LarsCph

Medlem
Ja - også her inden udgangen af Juni :) Det er ikke sikkert det bliver til så mange rejser før som det ser ud lige nu....

Skærmbillede 2020-03-17 kl. 22.42.05.png
 

Johans00

Medlem
Fick svar nu på om de planerade att förlänga intjäningsperioden pga Corona. Får hoppas att kundtjänst har fel...

Hej Johan.


Tack för ditt mail.

Vi har i nuläget inga planer på att förlänga intjäningsperioder eller liknande.

Vad vi kan erbjuda dig är att köpa till de poäng som saknas upp till diamantnivån.
Se mer information om detta via länken nedan;

https://points.flysas.com/login

Jag förstår att det inte var svaret du önskade men hoppas på förståelse för att ett undantag från regelverket ligger utanför vad vi kan erbjuda i det här fallet.


Med vänlig hälsning

XXXXXX XXXXX
Traveler Consultant
SAS Customer Service

SAS
Scandinavian Airlines System


SE - 195 87 Stockholm, Sweden
Visit: Frösundaviks Allé 1
 

Canadien

Medlem
Du kanske råkade få fel person. När jag mailade för någon vecka sedan fick jag detta.
Jag tror inte de kommer ta tag i detta förrän de ser någon ljusning i branschen.

Hej Canadien


Tack för att du tog dig tid att skriva till oss och berätta om din upplevelse.

Då du är en lojal kund och dina synpunkter är viktiga har jag skickat dina synpunkter vidare till berörd avdelning så att vi på bästa sätt kan fortsätta forbättra oss.

Om vi behöver mer information från dig så kommer vi kontakta dig via mail.
 
Toppen