Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

M.K

Medlem
Det gäller att Mikkeller optimera helt enkelt. Returen bokades via CPH. Så gjorde jag även tidigare med Norgeresor då EB intjäning var förbjudet där på inrikes.
 

Steve

Medlem
Jag kan spinna vidare på det här inlägget. Blev Diamond 1/9 2019 och har 16 flighter sedan dess, alla i Plus och en mix av inrikes Sverige, Europa och igår även till USA. Inte vid ett enda tillfälle har det varit någon skillnad mot innan jag inträdde i Diamondstatusens förlovade land. Får se om en personlig hälsning kanske dröjer en bit in i Diamondlivet, SAS kanske inte vill skämma bort mig på en gång. Får se om hemresan från USA nästa vecka kanske kan erbjuda en uppgradering, eller så kanske det också får komma när statusen mognat lite
Nu ombord på SK 926 och courtesy upgrade lyser med sin frånvaro, trycket på uppgraderingar var nog begränsat idag. Vi är 9 st utspridda själar i Plus-kabinen. Får mig att fundera på SAS beläggning/intäkter o.s.v. Kan lämpligt diskuteras i smågrupper om intresse finnes.
Nu pushback.
 

P.Andersson

Medlem
Hej! Är sas diamond och åkte idag från köpenhamn-göteborg i sas go. Frågade om en öl men blev nekad. De erbjöd mig endast kaffe eller te, de erbjöd mig inte ens att köpa en öl. De serverade dock öl/vil till resenärerna i Plus. Är det så reglerna är eller gjorde dom fel? :(
 

fcx

Medlem
Hej! Är sas diamond och åkte idag från köpenhamn-göteborg i sas go. Frågade om en öl men blev nekad. De erbjöd mig endast kaffe eller te, de erbjöd mig inte ens att köpa en öl. De serverade dock öl/vil till resenärerna i Plus. Är det så reglerna är eller gjorde dom fel? :(

Det var enligt reglerna. Fri dricka gäller inte på korta linjer där det inte sker någon försäljning.
 
Toppen