Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

ante_77

Medlem
Man får självklart göra precis som man vill men jag förstår inte varför det blir krångligt alls?

Om det är vinter och en stor rock eller vinterjacka behövs så vill inte jag (och förmodligen de flesta) ha denna i knäet eller på mig. Så fort jag kliver på så kliver jag åt sidan, tar av mig denna, viker den snabbt över armen och lägger den ovanpå min kabinväska.

När jag sedan kliver av så tar jag den antingen på mig i gången om det finns plats och man väntar på att dörrarna ska öppnas och annars tar jag den på armen och går av planet.

Hur detta på något sätt skapar problem har jag svårt att se. Däremot är det rent generellt ett problem med folk som står och yrar i mittgången vid boarding och håller upp kön men det beror på många faktorer.

Ja, du verkar föregå med gott exempel.
Jag förstår inte heller varför det ska vara krångligt, men som sagt...
Konsten i att sätta sig ner på en förutbestämd plats verkar vara just ett svårt stycke att mästra.

Det är inte svårt, det ser bara ut som så när vissa försöker slå ner sitt arsle.
 

ante_77

Medlem
Vad är du för fummel som inte klarar att hantera en jacka på hatthyllan på två sekunder? :)

Jag fixar det utan problem. Dessvärre verkar inte andra människor klara av det.
Folk kan ju stå i två evigheter och bara försöka få av sig jackan. Verkar knepigt för många när dom inte har mamma med sig som kan klä av och på dom.
Vissa lyckas med konststycket att sätta upp jackan i hyllan 4ggr innan dom lyckas sätta sig ner något motvilligt.

Svenskarna är överlägset sämst på boarding av skandinaverna.
 

P.Andersson

Medlem
Som jag har förstått det så sker transaktionen från Amex "direkt" när du betalar på Billhop/Betalo, men att det är först 4 dagar senare som mottagaren får betalt. Så därmed borde det fungera utmärkt att betala någon räkning. Men säkrast är kanske att köpa ett presentkort på ICA eller motsvarande där du förr eller senare kommer göra av med det ändå.

Yes, jag hann få ihop 150000 innan de stängde ner premiumkortet. Betalade en räkning med Billhop och betalningen registrerades samma dag. :)
 

DavveP

Medlem
Äntligen, mycket resande men till sist, Diamond med en månads kvaltid kvar. :) Underbart, när man haft det som "årets" mål. Fundering, bör jag välja något ur goodie-bagen nu? Dvs när det blir ett nytt kvalifikationsår, kan man välja igen då? Någon som har god råd :)
 

aldrighemma

Medlem
Äntligen, mycket resande men till sist, Diamond med en månads kvaltid kvar. :) Underbart, när man haft det som "årets" mål. Fundering, bör jag välja något ur goodie-bagen nu? Dvs när det blir ett nytt kvalifikationsår, kan man välja igen då? Någon som har god råd :)
Grattis !!
Välj något nu innan ditt nuvarande kval. år går ut, du kan välja något igen på ditt nya år som Diamond.
 

M.K

Medlem
@aldrighemma Det var surt. :( Jag kvalificerade 10 dagar innan periodens slut men tänkte inte på detta. Jag har inte fått något välkomstmail heller än. Bara ändrad status i appen.
 

Jansson75

Medlem
Äntligen, mycket resande men till sist, Diamond med en månads kvaltid kvar. :) Underbart, när man haft det som "årets" mål. Fundering, bör jag välja något ur goodie-bagen nu? Dvs när det blir ett nytt kvalifikationsår, kan man välja igen då? Någon som har god råd :)

jag valde Bluetooth-högtalaren och använder den flera dagar i veckan i telefonkonferenser. Smidig och med ett klockrent ljud
 
Toppen