Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Hej! Stort tack för alla kommentarer och råd. Siktar att bli Diamond mitt nästa kvalificeringsår med poäng, och bli än mer trognare alliansen. Nästkommande år får jag även "full pott" från Mastercard Premium. Och kommer även använda en del poäng och bjuda på uppgraderingar (ex norden) för mer poäng och och bättre flygupplevelse. Mången tack alla!

Jag flög LHR-CPH förre veckan, tätt på fullt flyg, satt i Plus (er EBD). Strax efter Boarding Completed kommer purseren bort och frågar om jag vill ha en kudde. Ingen annan, bara mig.
Jag tackade nej, och tänkte att det var minnsan första gången jag blivit frågat på ett flygplan.
Visade sig lite senare på flygningen at på raden före mig satt en mann med kryckor (läkarintyg om ryggont).
Purseren hade (tyvärr) frågat fel person om kudden...

Jag flög LHR-CPH förre veckan, tätt på fullt flyg, satt i Plus (er EBD). Strax efter Boarding Completed kommer purseren bort och frågar om jag vill ha en kudde. Ingen annan, bara mig.
Jag tackade nej, och tänkte att det var minnsan första gången jag blivit frågat på ett flygplan.
Visade sig lite senare på flygningen at på raden före mig satt en mann med kryckor (läkarintyg om ryggont).
Purseren hade (tyvärr) frågat fel person om kudden...
Hohoho..! *Tar mig för magen* Den va rolig. :)

Hej

Letade några sidor tillbaka men hittade inget så jag frågar (sorry om det blir dubblett):
Kvalificeringsperiod slut: 30/9 2018
Baspoäng då (som det ser ut nu): 88 433

Har bud på uppgradering från Plus till Business på en USA-flygning i September. Får jag den är det ju klart med Diamond. Men om inte:
Är det värt att ta en extra resa/växla in 15000 EP för att bli Diamond?
Vad är egentligen dom värdefulla skillnaderna mellan Gold vs Diamond? Kan läsa på SAS själv men det enda som verkar vara ngt att ha är att man slipper betala skatter/avgifter på bonuspoäng-resor samt att man bara "faller" en nivå för nästa år om jag inte uppnår Gold. Eller missar jag ngt?

Tacksam för erfarenheter och vad ni tycker om dom olika Diamond förmånerna.

//Henrik

Hej

Letade några sidor tillbaka men hittade inget så jag frågar (sorry om det blir dubblett):

Har bud på uppgradering från Plus till Business på en USA-flygning i September. Får jag den är det ju klart med Diamond. Men om inte:
Vad är egentligen dom värdefulla skillnaderna mellan Gold vs Diamond? Kan läsa på SAS själv men det enda som verkar vara ngt att ha är att man slipper betala skatter/avgifter på bonuspoäng-resor samt att man bara "faller" en nivå för nästa år om jag inte uppnår Gold. Eller missar jag ngt?

//Henrik
Köp 2000 baspoäng för 2000 kr... Fast det där med inga skatter/avgifter... ?

Hej

//Henrik
Ja det är värt att bli diamond om du är så nära. Du får ju goodiebag...!

Köp 2000 baspoäng för 2000 kr... Fast det där med inga skatter/avgifter... ?
Lite slarvigt formulerat av mig. Det skall vara:
Boka bonusresor utan att behöva betala en avgift via EuroBonus medlemsservice (vet inte vad den avgiften är och om den ingår i EBG också).

En annan fråga: Som jag förstått det, om jag köpt SAS plus och får en uppgradering till Business jag bjudit på, får jag väl motsvarande poäng för business?

//H

Lite slarvigt formulerat av mig. Det skall vara:
Boka bonusresor utan att behöva betala en avgift via EuroBonus medlemsservice (vet inte vad den avgiften är och om den ingår i EBG också).

En annan fråga: Som jag förstått det, om jag köpt SAS plus och får en uppgradering till Business jag bjudit på, får jag väl motsvarande poäng för business?

//H
Ja, du får poäng för business saver (dock ej vid upgrade i gate eller vid incheckningen).

Toppen