Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Bra recognition på SK1583 ARN-AGP i förra veckan. Jag och resesällskap blev tilltalade"Vad önskas att dricka? Enda Diamanten ombord idag"
Påfyllning hela vägen till Malaga
Återkoppling angående returen SK1584 AGP-ARN. Ingen recognition whatsoever. När vi beställt våra drinkar frågade hon hur vi ville betala. Jag sade att jag är Diamond och frågade om hon inte kunde se det på sin lista. "Nej nån sån har vi inte" blev svaret. Fick visa kortet och sen var det inga problem under resten av flygningen.

Satt i plus på väg hem från Hamburg. Endast sex personer i plus. När vi väntade på den andra bussen gick pursern rad för rad och talade med alla som var Diamond (tre av sex). Extremt sympatisk kille i 40 -årsåldern. Frågade om våra resvanor, vad vi tyckte om Hamburg och om vi blivit trevligt bemötta i Lufthansa loungen. Mycket omtänksam och trevlig kille.

En liten insats som blev mycket värd för oss andra. Kändes trevligt helt enkelt.

Om vi definierar recognition som extra uppmärksamhet med lite kallprat, handskakning etc. så fick jag inte detta på varken SK1420 eller SK963 i söndags. Det protesterades dock inte när jag beställde min dricka. Den fick jag utan krångel men med både ett leende och ett "varsågod".

På SK963 bad passageraren bredvid mig också om att få en smoothie utöver den dricka hon redan fått. Hon blev upplyst om att hon var tvungen att betala för den. Hon undrade då varför hon var tvungen att betala men inte jag. Flygvärdinnan svarade då att det är för att jag är Diamond, varpå hon vände sig till mig igen och undrade om jag kanske inte också ville ha lite chips. Det ville jag förstås. "Gratis är gott." :)

Jag tycker ändå att detta är en form av recognition, som jag uppskattar.

Om vi definierar recognition som extra uppmärksamhet med lite kallprat, handskakning etc. så fick jag inte detta på varken SK1420 eller SK963 i söndags. Det protesterades dock inte när jag beställde min dricka. Den fick jag utan krångel men med både ett leende och ett "varsågod".

På SK963 bad passageraren bredvid mig också om att få en smoothie utöver den dricka hon redan fått. Hon blev upplyst om att hon var tvungen att betala för den. Hon undrade då varför hon var tvungen att betala men inte jag. Flygvärdinnan svarade då att det är för att jag är Diamond, varpå hon vände sig till mig igen och undrade om jag kanske inte också ville ha lite chips. Det ville jag förstås. "Gratis är gott." :)

Jag tycker ändå att detta är en form av recognition, som jag uppskattar.
Blev du inte kompis med sätesgrannen och bjöd på en smoothie? :)

Toppen