Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

OJ!
Jag vet inte hur kundtjänst verifierade detta!

Jag reste och var i kontakt med SAS som skickade mailet. Jag såg en möjlighet att optimera mitt resande direkt! Såg förmodligen framför mig en större möjlighet till uppgradering eller optimera som alltid.... I övrigt kommer jag givetvis fortsätta att försöka få eller utnyttja de möjligheter som finns för ett bättre resande.
Jag kommer aldrig se mig eller behandla mig som en "oviktig" enstaka person.

Hur verifierade kundtjänst att du var berättigad till ett EBD om poängen inte postats?
Så länge det var SAS-flyg det handlade om misstänker jag att kundtjänst kan gå in i andra system (icke Eurobonus) och se den faktiska bokningen och att flyget genomförts. I avvaktan på någon långsam batch som för över informationen till EB. Vad jag förstått så är systemen ganska ordentligt separerade och ingen live-view mellan EB och Amadeus/resten. Men en kundtjänstmedarbetare kan titta på skärmen...

Under veckan gör jag 8 korta SAS-flighter i norden och på fredag kväll gör jag Diamond-flighten :)!

• Är det något särskilt jag ska tänka på som Diamond?
  • Måste jag strida för förmånerna ombord eller fungerar det - det finns ju lite spridda kommentarer och inlägg i forumet, men de flesta härrör från tiden då Diamond introducerades?
  • Nu kommer jag fortsätta att resa i SAS Plus för att ha kvar flexibiliteten - så fri förtäring i SAS Go har då inte så mycket värde i mitt fall. Detsamma gäller extra bagage som i stort sett aldrig nyttjas av mig.
  • Har jag fel att den främsta förmånen är att jag har säkrat en "soft-landing" till Gold om jag inte lyckas hänga kvar som Diamond?
  • Vad tycker Ni övriga medlemmar om Diamond-förmånerna och vilken värderar Ni som högst?
P.s. Det är över 1500 "spretande" inlägg i tråden och jag har inte mäktat med att läsa alla...

Äntligen Diamond!

Dagens SK488 blev flight nummer 90 sedan 1 maj!

Nekad ankomstlounge i Helsingfors efter ankomst från Arlanda som Diamond. Andra regler i Finland enl loungevärd. Enda undantaget enligt hemsidan är newark. Mycket missnöjd. Har någon annan samma erfarenhet?

Nekad ankomstlounge i Helsingfors efter ankomst från Arlanda som Diamond. Andra regler i Finland enl loungevärd. Enda undantaget enligt hemsidan är newark. Mycket missnöjd. Har någon annan samma erfarenhet?

Det är något oklart vad som verkligen gäller. Det står lite olika på olika ställen.

men det verkar som att bet bara gäller vissa lounger vid intra EU:

• Tillgång till SAS lounger med en vän eller närstående familj i Köpenhamn, Oslo och Stockholm (ej inrikes) vid ankomst när du reser inom Europa med SAS, SAS partners, Star Alliance och code-share flyg.
På ett annat ställe stod det ( hittar det inte nu) på engelska bara om ankomst för diamond men inget att det bara gäller vissa hubbar.

Hade ett liknande problem i Paris i somras men kom in efter lite tjat och klagande.

Toppen