Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Nu kanske jag tillhör en minoritet, men jag är faktiskt förbryllad över hur många EBD som finns & med tanke på det höga antalet EBD så skall man nog inte vänta sig så mycket.
Hur många EBD finns det?

Nu kanske jag tillhör en minoritet, men jag är faktiskt förbryllad över hur många EBD som finns & med tanke på det höga antalet EBD så skall man nog inte vänta sig så mycket.
Ca 20.000 personer som skulle ha EBD enligt SAS beräkning i 2013.
Det kan dock ha ändrats med tanke på att SAS American Express Elite kort ger 20.000 baspoäng.

Om du menar Eurobonus allmänt är det 2000pandion. Man räknar med ca 20 000 EBD. 55 000EBG. EBS minns jag inte vad man räknar med men det var några hundra tusen.
Källa: SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014 | Sida 14 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Det som är intressant är att folk med EBD tror att de är väldigt exklusiva & 20k EBD är en ansenlig volym, så det exklusiva i att vara EBD är liksom inte på riktigt...:) Så det kanske folk skulle ha i åtanke?

Den senaste offentliga statistiken jag sett var från ÅR 2013, dvs. innan Diamond. Då såg det ut så här. Sedan dess har det totala medlemsantalet ökat till 4 miljoner. Pandion kan också ge bort EBD så bara där kan man väl tänka sig 1-2000 EBD.

upload_2015-11-13_12-1-52.png

Det som är intressant är att folk med EBD tror att de är väldigt exklusiva & 20k EBD är en ansenlig volym, så det exklusiva i att vara EBD är liksom inte på riktigt...:) Så det kanske folk skulle ha i åtanke?

Struntar i om det är 20 000 eller 100 000 EBD. Jag blir glad över att få möjliga courtesy upgrades. För övriga förmåner hade jag lika enkelt kunna vara kvar på EBG.

Struntar i om det är 20 000 eller 100 000 EBD. Jag blir glad över att få möjliga courtesy upgrades. För övriga förmåner hade jag lika enkelt kunna vara kvar på EBG.
Håller med om Courtesy Upgrades, men antalet påverkar ju dessvärre även möjligheten till detta, så med 100k EBD minsar nog chansen till det är jag rädd.

Toppen