Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Inga fler Star Alliance bokade i oktober, utan bara ett gäng Oneworld samt en Skyteam. Gott om marginal dock... ;)

image.jpeg
 
Igår SK2684 BLQ-CPH kom CC fram och tilltalade vid namn och sa att jag är en av deras högst prioriterade passagerare. De skall göra allt för att min resa skall bli så bra som möjligt under resan. Sedan vid Arlanda så kom det priotaggade bagaget sist av alla ;)
Jag skulle nog få en chock om det hände. Ja, namntilltalandet alltså, bagagehanteringen är ju standard.
 
Inga fler Star Alliance bokade i oktober, utan bara ett gäng Oneworld samt en Skyteam. Gott om marginal dock... ;)

Visa bifogad bild 42881
Det där är ju skickligt...

Själv är man på 40 SK-legs och 40100 poäng för tillfället - typ som härom året då jag hade 51 legs och 50100 poäng för att nå Guld.

Har dock 3 longhauls bokade inom 30 dagar så lär trilla in drygt 30k poäng nu. Så om jag byter Amex är Diamond säkrat.
 
Åkte till Hong Kong för några dagar sedan, är nöjd med allt det "hårda" som stol, underhållning och mat. Till och med bagaget rullade på bandet när jag kom, trots en ovanligt smidig passage genom passkontrollen. När vi kommer till det "mjuka" med service är jag allt annat än imponerad! Jag har blivit Diamond för att jag gjort medvetna val av vilket bolag jag ska flyga med och just servicen ombord är den viktigaste aspekten. Den här gången var det inte bra! Kabinpersonalen såg mig knappt och agerade som om de var viktigare än oss kunder. Frågade om jag kunde få en till bit ost eftersom jag tackade nej till dessert. Nej, det var så tajt lastat så hon vågade inte göra undantag. När jag efter serveringen ska gå och hämta lite snacks står en av värdinnorna och smaskar i sig ost, som var så tajt lastat! Skulle de inte ha gått fram och frågat mig om jag ville ha lite mer när det blev över?? De suckar när jag vill passera genom galleyt (satt på höger sida) eftersom de måste flytta på en vagn! De gjorde ännu värre saker som jag inte vill ta upp innan jag får svar på mitt klagomål. Jag har aldrig blivit bemött så här ombord, definitivt inte på SAS! Är det så här det är att vara Diamond funderar jag allvarligt på att flyga med andra bolag i framtiden.
 
Åkte till Hong Kong för några dagar sedan, är nöjd med allt det "hårda" som stol, underhållning och mat. Till och med bagaget rullade på bandet när jag kom, trots en ovanligt smidig passage genom passkontrollen. När vi kommer till det "mjuka" med service är jag allt annat än imponerad! Jag har blivit Diamond för att jag gjort medvetna val av vilket bolag jag ska flyga med och just servicen ombord är den viktigaste aspekten. Den här gången var det inte bra! Kabinpersonalen såg mig knappt och agerade som om de var viktigare än oss kunder. Frågade om jag kunde få en till bit ost eftersom jag tackade nej till dessert. Nej, det var så tajt lastat så hon vågade inte göra undantag. När jag efter serveringen ska gå och hämta lite snacks står en av värdinnorna och smaskar i sig ost, som var så tajt lastat! Skulle de inte ha gått fram och frågat mig om jag ville ha lite mer när det blev över?? De suckar när jag vill passera genom galleyt (satt på höger sida) eftersom de måste flytta på en vagn! De gjorde ännu värre saker som jag inte vill ta upp innan jag får svar på mitt klagomål. Jag har aldrig blivit bemött så här ombord, definitivt inte på SAS! Är det så här det är att vara Diamond funderar jag allvarligt på att flyga med andra bolag i framtiden.
@Goldenstar skulle vara intressant att få reda på "resten" också, samt hur de har svarat. Skickade du till Diamond supporten eller vanliga kundtjänsten?
 
Toppen