Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Jeg tror ikke man kan forvente at alt personale kender til alle medlemsniveauer i alle bonusprogrammer i Star Alliance. Det er netop derfor der er et "Star Alliance Gold"-logo på kortet - så er det nemt at se hvem der er kan få adgang og hvem der ikke kan.

Husk på at der findes omkring 20 bonusprogrammer i Star Alliance og langt størstedelen af dem har flere niveauer der er Star Alliance Gold.

Hvor meget personale i SAS Lounge i Gøteborg tror I kender til Flying Returns "The Maharajah Club"?
 

Mark

Medlem
Jeg tror ikke man kan forvente at alt personale kender til alle medlemsniveauer i alle bonusprogrammer i Star Alliance. Det er netop derfor der er et "Star Alliance Gold"-logo på kortet - så er det nemt at se hvem der er kan få adgang og hvem der ikke kan.

Husk på at der findes omkring 20 bonusprogrammer i Star Alliance og langt størstedelen af dem har flere niveauer der er Star Alliance Gold.

Hvor meget personale i SAS Lounge i Gøteborg tror I kender til Flying Returns "The Maharajah Club"?

Well, om man arbetar heltid som entrévärd i en lounge känns det väl inte helt orimligt att man borde kunna känna igen 20-30 olika kort? Som jämförelse hoppas jag t.ex att en taxichafför klarar att känna igen minst lika många olika vägmärken...
 

Llehs

Medlem
Vilken fars detta med SmartPass blivit. Jag skrev ju för dryga 2,5 månader sedan om att SAS då inte kunnat producera ett Eurobonus Diamond SmartPass till mig. Det har SAS fortfarande inte klarat av. Jag tror de skickat fem guld vid det här laget, hade jag vetat att detta skulle bli en långbänk hade jag förstås sparat denna sorgliga kavalkad av SP och delat med mig.

När jag fått fem min över har jag roat mig med att beställa ett nytt smartpass från SAS, antingen själv från hemsidan eller från kundtjänst när jag ändå varit i kontakt med dem. Svaren från kundtjänst har varierat från "Diamond SP har aldrig funnits", "Diamond SP är slut", "Diamond SP finns inte längre". Nytt svar varje gång faktiskt.

Nu tror jag att jag ger upp - SAS kommer helt enkelt inte klara av att skicka ett Diamond SP - i alla fall inte till mig.

I slutändan är ju funktionen viktigare än färgen och funktionen finns ju i alla fall där, men det känns ju onekligen rätt onödigt av SAS att reta upp sina mest trogna frequent flyers med att inte kunna skicka ut rätt nivåer på trycksakerna...

Enligt uppgift från loungevärden i ARN T4 kommer man inte att ha smartpass-läsare där.
Suck, då måste jag beställa nytt kort. Trodde smartpass skulle räcka.
 

Jakob K

Medlem
Du är inte ensam. Hände mig också i Houston. Där var det dessutom som så att de sade att kortet inte var korrekt medlemskort då det hade ett chip = kreditkort :)
Att de sedan hade en flyer som gjorde reklamn för ett kombinerat United medlemskort/kreditkort hjälpte inte.

Börjar mer och mer tycka att det här med allianser och status bara är ren bull om man inte flyger med hemmabolaget.

Exakt! Alltså är det läge att byta till M&M och få största möjliga "hemmabolag" :)
 

OLN

Medlem
Idag trillade poängen in som kvalificerar mig som diamant för andra gången. På tiden att SAS ordnar så att besättningen kan se skillnad på EBG eller EBD. Tror i.o.f.s. inte det kommer göra någon större skillnad...
 

johhenrik

Medlem
Så nära nu... :)

image.jpg
 
Toppen