Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Idag trillade poängen in som kvalificerar mig som diamant för andra gången. På tiden att SAS ordnar så att besättningen kan se skillnad på EBG eller EBD. Tror i.o.f.s. inte det kommer göra någon större skillnad...

Säg inte det för nu när jag tog sas bussen till IAD i economy och skulle betala mina GTs så utbrast hon "- åh. Diamond. Då reser du såpass mycket med oss så du är värd gratis drinkar"

Jag nådde upp till diamantnivån på sista kvalificeringsdagen, sista september :) och fick hem ett nytt Eurocard i veckan, med "Eurobonus Diamond". Idag fick jag hem ett nytt Amex och på det är det bara "Gold"-branding. Visst borde man få ett Amex med "Diamond"? Inte för att det har någon större betydelse kanske, men ändå.

Jag nådde upp till diamantnivån på sista kvalificeringsdagen, sista september :) och fick hem ett nytt Eurocard i veckan, med "Eurobonus Diamond". Idag fick jag hem ett nytt Amex och på det är det bara "Gold"-branding. Visst borde man få ett Amex med "Diamond"? Inte för att det har någon större betydelse kanske, men ändå.

Amex finns inte med Diamond markeringar ännu. Det är väl utlovat att det ska komma inom ett par veckor, men det tror jag på när det faktiskt dyker upp...

Säg inte det för nu när jag tog sas bussen till IAD i economy och skulle betala mina GTs så utbrast hon "- åh. Diamond. Då reser du såpass mycket med oss så du är värd gratis drinkar"
Brukar bli gratis när man försöker betala med MC/Amex/Diners-guldkortet också är min erfarenhet, iallafall om man går bak till galley där inte medpassagerarna ser förfördelningen så tydligt.

Kvalificerade till Diamond i maj och fick hem ett Smartpass Gold. Tänkte inte mycket mer på det, det fungerar ju som det ska men för några veckor sedan så beställde jag ändå ett nytt Smartpass. Det dök upp i fredags: Gold...

Jag nådde upp till diamantnivån på sista kvalificeringsdagen, sista september :) och fick hem ett nytt Eurocard i veckan, med "Eurobonus Diamond".

Det är du nog rätt ensam om... Eurocard har inget samarbete med EB vad jag vet... ;)

Idag fick jag hem ett nytt Amex och på det är det bara "Gold"-branding. Visst borde man få ett Amex med "Diamond"? Inte för att det har någon större betydelse kanske, men ändå.

Det kommer nog med de nya korten som lanseras 1/11.

Gratulerar! Oroa dig inte. Agehall reser inte så mycket som han låter göra gällande....

Är EBD och flög ekonomi LH mellan Munchen och Bombay häromdagen. Pursern undrade om jag var "Mr Gweilo", vilket jag bekräftade - på frågan hur han visste det sa han att jag har Senator status med LH. Är detta en EBD effekt eller gäller det även EBG ?
Kul i vilket fall, enda gången EBD blivit uppärksammat

Är EBD och flög ekonomi LH mellan Munchen och Bombay häromdagen. Pursern undrade om jag var "Mr Gweilo", vilket jag bekräftade - på frågan hur han visste det sa han att jag har Senator status med LH. Är detta en EBD effekt eller gäller det även EBG ?
Kul i vilket fall, enda gången EBD blivit uppärksammat

Tyvärr har det inte med EBD att göra, då (som sagt) ingen kan se att du har den statusen med mindre du visar kortet. Pursern har nog syftat på att du har Star Alliance Gold status då du står som EBG på hans lista, och av misstag kallat det för "Senator Status".... Kul med uppmärksamhet dock :)

Toppen