Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Fick precis ett trevligt mail från SAS :)

Ditt betalkort med diamantkant är på väg!
Nu är ditt nya SAS EuroBonus American Express Card som även visar din Diamantstatus på väg – du kommer att motta ditt nya kort inom 14 arbetsdagar. Vi ber om ursäkt för att det tog längre tid än beräknat. Som tack för ditt tålamod får du 6 000 EuroBonus Extrapoäng! Poängen kommer att finnas tillgängliga på ditt EuroBonus-konto inom 6 veckor. Mycket nöje med ditt nya kort.

Har du frågor är du som alltid varmt välkommen att kontakta American Express Kundservice, telefonnummer finner du som vanligt på baksidan av ditt kort.

Hälsningar SAS EuroBonus och American Express

Vilken fars detta med SmartPass blivit. Jag skrev ju för dryga 2,5 månader sedan om att SAS då inte kunnat producera ett Eurobonus Diamond SmartPass till mig. Det har SAS fortfarande inte klarat av. Jag tror de skickat fem guld vid det här laget, hade jag vetat att detta skulle bli en långbänk hade jag förstås sparat denna sorgliga kavalkad av SP och delat med mig.

När jag fått fem min över har jag roat mig med att beställa ett nytt smartpass från SAS, antingen själv från hemsidan eller från kundtjänst när jag ändå varit i kontakt med dem. Svaren från kundtjänst har varierat från "Diamond SP har aldrig funnits", "Diamond SP är slut", "Diamond SP finns inte längre". Nytt svar varje gång faktiskt.

Nu tror jag att jag ger upp - SAS kommer helt enkelt inte klara av att skicka ett Diamond SP - i alla fall inte till mig.

I slutändan är ju funktionen viktigare än färgen och funktionen finns ju i alla fall där, men det känns ju onekligen rätt onödigt av SAS att reta upp sina mest trogna frequent flyers med att inte kunna skicka ut rätt nivåer på trycksakerna...

Jag fick mitt SmartPass Diamond direkt i april dock lyckades SAS skicka ett SmartPass Guld en vecka tidigare av någon anledning...

Det som stör mig nu är efter snart 6mån som Diamond funnits är att crew inte kan se vem som är EBG eller EBD. Enligt uppgift tidigare skulle detta vara klart i sepetmber iår...:(

Det som stör mig nu är efter snart 6mån som Diamond funnits är att crew inte kan se vem som är EBG eller EBD. Enligt uppgift tidigare skulle detta vara klart i sepetmber iår...:(

När jag var på Uniteds lounge i Boston (BOS) förra veckan sa loungepersonalen vid entrén att "Diamond inte är en status nivå". Man var tvungen att ha Gold för att komma in i loungen... Jag bad dem gå in på SAS hemsida och undersöka saken lite närmre och fick då komma in, men man kan ju tycka att det är märkligt att denna info inte ens är klar för alliansens egna medlemsbolag 6 mån efter införandet.

När jag var på Uniteds lounge i Boston (BOS) förra veckan sa loungepersonalen vid entrén att "Diamond inte är en status nivå". Man var tvungen att ha Gold för att komma in i loungen... Jag bad dem gå in på SAS hemsida och undersöka saken lite närmre och fick då komma in, men man kan ju tycka att det är märkligt att denna info inte ens är klar för alliansens egna medlemsbolag 6 mån efter införandet.

Räcker det inte att man visar star alliance gold-loggan på diamondkortet?

Räcker det inte att man visar star alliance gold-loggan på diamondkortet?
Jag vet inte om det var gold-loggan eller hemsidan de tittade på för att släppa in mig, men det löste sig till slut. Det jag reagerade över var att de uppenbarligen inte kände till Diamond-nivån

Jag vet inte om det var gold-loggan eller hemsidan de tittade på för att släppa in mig, men det löste sig till slut. Det jag reagerade över var att de uppenbarligen inte kände till Diamond-nivån
Du är inte ensam. Hände mig också i Houston. Där var det dessutom som så att de sade att kortet inte var korrekt medlemskort då det hade ett chip = kreditkort :)
Att de sedan hade en flyer som gjorde reklamn för ett kombinerat United medlemskort/kreditkort hjälpte inte.

Börjar mer och mer tycka att det här med allianser och status bara är ren bull om man inte flyger med hemmabolaget.

Toppen