Vilken fars detta med SmartPass blivit. Jag skrev ju för dryga 2,5 månader sedan om att SAS då inte kunnat producera ett Eurobonus Diamond SmartPass till mig. Det har SAS fortfarande inte klarat av. Jag tror de skickat fem guld vid det här laget, hade jag vetat att detta skulle bli en långbänk hade jag förstås sparat denna sorgliga kavalkad av SP och delat med mig.
När jag fått fem min över har jag roat mig med att beställa ett nytt smartpass från SAS, antingen själv från hemsidan eller från kundtjänst när jag ändå varit i kontakt med dem. Svaren från kundtjänst har varierat från "Diamond SP har aldrig funnits", "Diamond SP är slut", "Diamond SP finns inte längre". Nytt svar varje gång faktiskt.
Nu tror jag att jag ger upp - SAS kommer helt enkelt inte klara av att skicka ett Diamond SP - i alla fall inte till mig.
I slutändan är ju funktionen viktigare än färgen och funktionen finns ju i alla fall där, men det känns ju onekligen rätt onödigt av SAS att reta upp sina mest trogna frequent flyers med att inte kunna skicka ut rätt nivåer på trycksakerna...