Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Ha, så en individ som har en period som slutar 30 april och kvalificerar sig till EBD i slutet av månaden får ge bort ett EBG för att några dagar senare få ge bort ytterligare ett?

Ja.

"Din kvot med kort kommer förnyas efter 30 April 2014, beroende på din medlemsnivå i den kommande kvalificeringsperioden."

Last edited:
Ja.

"Din kvot med kort kommer förnyas efter 30 April 2014, beroende på din medlemsnivå i den kommande kvalificeringsperioden."

Tyvärr så visade sig verkligheten vara något annat, åtminstone för mig. Jag har nytt kvalificeringsår från 1 maj, men kan inte ge något nytt guldkort utan sidan säger att jag redan nått mig gåvakvot för innevarande kvalificeringsår.

Det är OK för min del, det jag börjar bli lite sur på är att man aldrig får Diamondkitet. Kvalificerade den 4 april och fortfarande inget i brevlådan.

Det är OK för min del, det jag börjar bli lite sur på är att man aldrig får Diamondkitet. Kvalificerade den 4 april och fortfarande inget i brevlådan.

Citerar dig men jag fick Guld den 10 april och har fortfarande inte fått mitt kort än, både SAS kundtjänst och SEB-kort (Mastercard) sa att jag ska vänta veckan ut, sen kontakta dom igen.

EB 2.0 är nog ett betydligt större ingrepp i systemen än de flesta tror. Trillade över till ebg 20/3 och fortfarande inte fått något välkomst kit. Nu känns det som det kvittar eftersom ebd bara ligger två veckor fram i tiden men de som kvalificerar sig till en ny nivå känner sig lätt bortglömda av systemet (och sas) även om avsikten med uppgraderingen till 2.0 rimligen borde vara den motsatta.

Ja, och jag som hade en bit över 100K när mitt kvalificeringsår tog slut 31/3 har inte blivit uppgraderad än. Bra där SKIT...

...Något särskilt bemötande av SAS personal? Andra spännande erfarenheter eller roliga historier?
Har ni med EBD märkt av några speciella reaktioner från personer omkring er? I måndags var första gången jag använde mitt kort, och i säkerhetskontrollen på ARN så såg man att tjejen som tog emot kortet verkligen reagerade på det även om hon inte sa något, vid gate i OSL så tittade mannen till ordentligt på kortet och sa att det var första gången han såg ett sådant kort, samt att personalen ombord på flyget från OSL dels tyckte det var mycket märkligt att jag inte blivit uppgraderad till Plus när jag checkade in (det var väldigt tomt i Plus) samt att de bjöd på salladen jag var på väg att köpa :)

Rätt sjukt, inte märkt någon skillnad samt, varför tar det en månad att skicka ut ett kort?

Har ni med EBD märkt av några speciella reaktioner från personer omkring er?

Du tycks ha tur, jag har gjort en handfull flygningar som EBD och bemötandet är precis detsamma som när jag var EBB... Någon mer än jsn som kan vittna om några mjuka EBD-fördelar?

Har ni med EBD märkt av några speciella reaktioner från personer omkring er? I måndags var första gången jag använde mitt kort, och i säkerhetskontrollen på ARN så såg man att tjejen som tog emot kortet verkligen reagerade på det även om hon inte sa något, vid gate i OSL så tittade mannen till ordentligt på kortet och sa att det var första gången han såg ett sådant kort, samt att personalen ombord på flyget från OSL dels tyckte det var mycket märkligt att jag inte blivit uppgraderad till Plus när jag checkade in (det var väldigt tomt i Plus) samt att de bjöd på salladen jag var på väg att köpa :)

Hade man bara fått ett faktiskt EBD kort kanske någon reagerat. Det verkar ju som de flesta precis som jag fortfarande inte fått något fysiskt kort, utan bara ser statusen online... Det kan ju förklara att gate agenterna inte heller sett det...

Hur visste de att du var EBD ombord? Menar du att det faktiskt stod på deras listor, eller hade du tänkt betala för salladen med poäng och därmed visade kortet?

Toppen