Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Hade man bara fått ett faktiskt EBD kort kanske någon reagerat. Det verkar ju som de flesta precis som jag fortfarande inte fått något fysiskt kort, utan bara ser statusen online... Det kan ju förklara att gate agenterna inte heller sett det...

Hur visste de att du var EBD ombord? Menar du att det faktiskt stod på deras listor, eller hade du tänkt betala för salladen med poäng och därmed visade kortet?
Min son och hans familj blev uppgraderade till plus tack vare hans EBD när de åkte hem från USA. De blev uppgraderade i loungen i Chicago

Hade man bara fått ett faktiskt EBD kort kanske någon reagerat. Det verkar ju som de flesta precis som jag fortfarande inte fått något fysiskt kort, utan bara ser statusen online... Det kan ju förklara att gate agenterna inte heller sett det...

Hur visste de att du var EBD ombord? Menar du att det faktiskt stod på deras listor, eller hade du tänkt betala för salladen med poäng och därmed visade kortet?

Sist jeg sjekket med SAS cabincrew hadde de ingen oversikt over Diamond status enda. Tipper grunnen til denne hendelsen (samt at de stusset over at han ikke ble auto oppgradert til PLUS) er at de trodde det var et Pandion kort..

Jag har ett fysiskt EBD kort och gjort många flygningar med SAS sedan jag fick det. Absolut ingen skillnad överhuvudtaget.
Bara in-checkings / lounge personalen som påpekat att det var första gången de har sett ett sådan kort. En frågade mig till och med om det var över eller under Guld... :rolleyes:

Dock, var jag den enda som hade seat block från London - Köpenhamn förra vecka på ett propp fullt flyg, men det kan lika väl ha varit ren tur. Flög Berlin - Köpenhamn och det var propp fullt i Go, men bara två personer i Plus och riktigt mycket lediga säten, rad 1 - 7 var Plus. Ingen upgrade utan fick sitta och strängas i Go utan seat block.
Så det är som det brukar vara med SK. Tänker att i och med att det inte står Diamond i SAS system någonstans när man reser, utan bara EBG (på grund av prefix etc) så ser man ju ut som vilken som helst EBG, med mindre man viftar med kortet vid gaten / i flyget, men det har aldrig riktigt varit min stil. Hoppas att SAS får uppdaterat snart så att deras personal kan se att man er Diamond i systemet, just nu är det ju bara EBG med en annan färg på korten, som i övrigt ser riktigt billigt och tråkigt ut. De kunde ha gjort det så snyggt men tyvärr så ser de färger som det blir på det fysiska kortet inte så exklusiva ut.

Åker på min första TATL-flight (ARN-EWR) sedan uppgraderingen till EBD imorgon och SAS har faktiskt gjort en Op-Up. Det är ju inte säkert att EBD spelade in, men trevligt är det i alla fall (länge sedan sist, trots EBG i drygt tio år). I övrigt, inom Skandinavien, har jag inte märkt så stor skillnad förutom mer frekventa seatblocks.

Jag fråga de lite försynt huruvida de visste något mer om kommande perks för EBD då detta kommer utvecklas under året som kommer. Då undrade de om jag var Diamond eller varför jag frågade, och på den vägen var det :) De var riktigt vänliga och ansträngde sig ordentligt, de hade redan tagit betalt för salladen på ett annat visakort men gjorde ett återköp av kostnaden.

Är EBD sedan början av månaden. Kvalificerade i Februari och blev uppdaterad i App och sas.se 10/4. Fortfarande inget fysisikt bevis. När jag loggar in på Diners (e-saldo) så visas fortfarande ett guldkort, fast den nya designen. Någon annan EBD med Diners som upplever något annat?

Beställde ett guldkort åt min bättre hälft ca. 10 april. Och min period är 01 apr 2014 - 31 mar 2015.

Idag kom guldkortet till henne, det går ut 06-16. Stämmer det verkligen? Det var attans i så fall.

Och jag har fortfarande inte fått något fysiskt kort, inte för att jag använder det så det spelar ingen roll.

Beställde ett guldkort åt min bättre hälft ca. 10 april. Och min period är 01 apr 2014 - 31 mar 2015.

Idag kom guldkortet till henne, det går ut 06-16. Stämmer det verkligen? Det var attans i så fall.

Och jag har fortfarande inte fått något fysiskt kort, inte för att jag använder det så det spelar ingen roll.

Vad är hennes kvalificeringsperiod?

Toppen