Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Vad hände med den förmånerna för Diamant?
Enligt detta så gäller ju samma prislista för alla? Förutom storleken på rabatten förstås.
Utökad tillgång på intercont. bonusresor skulle ju bara gälla Diamond, och Europa för Guld!

Kollar lite snabbt på ARN-CPH-SFO. Jag är "bara" EBG, eftersom min uppflyttning inte släppts på ännu. Jag får dock 20% rabatt på sträckan, men det skulle väl bara vara EBD som får rabatt på interkontinentalt? En till förmån som kommit med?

Eller också har vissa av deras system fattat att du är EDB och vissa inte :) Inget skulle förvåna mig vad gäller de systemen...

Vore intressant om någon som är EBG och dessutom inte har nåt över 100k poäng kunde kolla vad de får. (Jag tolkar det som att du har tillräckligt med poäng för EBD men inte har fått uppdaterat i profilen. Så om problemet är olika system som inte är synkade så skulle det kunna vara det)

Jepp, men för silver står det inget. Har vi någon silvermedlem här som kan kolla om de får rabatt även interkontinentalt?

Jag är EBS och får fram följande.
180.000 i business tur och retur ARN-CPH-SFO

Har varit EBS sedan juli som är mitt kvalificeringsår.

Dom hade säkert ambitioner att vara klara den 7e, men klart är det inte.... Det är jag ett levande exempel på...

Jacob, skulle du kunna kolla med SAS om dom skall vara klara nu? För om dom inte har kört klart allt så tycker jag att det är lite onödigt om alla ringer till dom och undrar vart EBD tagit vägen... :)

De sade onekligen det förut, men om man tittar på EuroBonus medlemsnivåer - SAS nu, så ser jag inga spår av den skillnaden, så de verkar ha ändrat det.
Jag hoppas kunna få en liten genomgång av hur det nya bonusplatssystemet fungerar. Jag tror (som flera skrivit) att de ändrat några saker sedan den första genomgången gjordes och ursprungsartikeln skrevs. Det måste hur som helst vara bättre att gå igenom det med en person än att alla ringer/mailar alt fortsätter spekulera.

Det har dock varit knepigt att nå EuroBonus, det här måste vara det största de gjort på decennier och de verkar fortsatt ha massor att göra.

En möjlig knäpp fråga men........

Om jag som bokar är EBD så kommer alla mina biljetter att bli med 30% rabatt, eller hur? Förutsätter dock att poängen tas från mitt Eurobonus konto.

Surnade till i dag eftersom jag inte blivit uppgraderad som lovat ännu då jag har ett årskort som jag köpt i år.
Ringde företagssuporten och det tog 30 sekunder så var det klart och jag är nu EBD !!

Någon annan med lite mer tid kan gärna göra en exakt beräkning - men om man bokar tre st ARN-CPH-SFO i Plus som EBD så blir nettokostnaden drygt 270 000 poäng och man får 90 000 kvalificerande baspoäng (är dock redan avdraget från totalkostnaden). Med andra ord kan man med ett hyggligt poängsaldo från start och ett par extra flygningar hålla liv i sitt Diamond-kort i ett år till enbart med hjälp av bonusflygningar...

Toppen