Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Faktiskt ja - på Lufthansa!

Som vanligt fick lh in mig som *G på första benet arn-fra och sedan *B på ben 2. Blir av någon anledning alltid så när jag flyger via fra. I sas system på Arlanda står det *S på båda benen, och de kan inte ändra något därifrån då allt är låst.

Nåväl. Trevligt (?) placerad på 27E på fra-mad provade jag att prata med den äldre herren som bemannade gaten i Frankfurt. Flyget "i princip fullt". När han såg mitt Diamond-kort som jag lämnade fram sade han något i stil med "i had heard sas had a new card now, but I've never actually seen one in person before. Please hold a second". Frenetiskt knappade påbörjades och helt plötsligt finns där en plats länge fram. Fortfarande ekonomi, men fick en av sätena på A321 där det bara är två säten (vid nödutgången) och seat block på den andra stolen.

Säkert inte officiellt, och jag är inte 100% på att det var pga Diamond, men jag tyckte verkligen det verkade så på honom.

Hursomhelst så var jag väldigt nöjd, och hade en bekväm tur till Madrid!

EBD-mastercard dök upp för en vecka sedan. Själv tycker jag att kortet är betydligt snyggare är EBG-mastercard.

"Startpaketet" för EBD väntar jag dock fortfarande på...

Hej, tidigare i år fick min fru ett silverkort av mig. Nu har jag kvalat in till Diamond och kan då ge bort ett guldkort. Min period är sept så frågan är om jag kan ge henne ett guld direkt eller om jag måste vänta till September? Vi bor i Kina och reser ganska frekvent (jag har nått Diamond enbart med bokningar i ekonomi.....)

Hej, tidigare i år fick min fru ett silverkort av mig. Nu har jag kvalat in till Diamond och kan då ge bort ett guldkort. Min period är sept så frågan är om jag kan ge henne ett guld direkt eller om jag måste vänta till September? Vi bor i Kina och reser ganska frekvent (jag har nått Diamond enbart med bokningar i ekonomi.....)

Hej!

Jag tror tyvärr att du bara kan ge bort ytterligare ett silverkort i dagsläget, till september... Men vad säger systemet när du går in på ge bort kort, vad kan du ge bort ytterligare?

Kom just på att du kan nog inte ge just henne något mer denna period, även om du kan ge bort Guld redan nu, men testa vetja....

Diamond på bara economy(!) Stackare..... :D

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Hur många har börjat titta på "goodie bag"-delen?
I går tittade jag in på diamond-sidan igen, och då hade man lagt till ett till val i påsen: 20 hyrfilmer från film2home. När jag kollar idag så är det erbjudandet borta.

Själv är jag inte jättesugen på någon av de nuvarande Hur ska man göra? Vänta och se om det kommer nya saker i påsen?

I går tittade jag in på diamond-sidan igen, och då hade man lagt till ett till val i påsen: 20 hyrfilmer från film2home. När jag kollar idag så är det erbjudandet borta.

Själv är jag inte jättesugen på någon av de nuvarande Hur ska man göra? Vänta och se om det kommer nya saker i påsen?

Själv ville jag ha hörlurar från Marshall så beställde de och de kom med UPS två dagar senare.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    315,2 KB · Visningar: 803

Jag har signat upp mig för Quintessentially för någon vecka sen, då får vi se när jag får nytta av tjänsten :)

Åker på min första TATL-flight (ARN-EWR) sedan uppgraderingen till EBD imorgon och SAS har faktiskt gjort en Op-Up. Det är ju inte säkert att EBD spelade in, men trevligt är det i alla fall (länge sedan sist, trots EBG i drygt tio år). I övrigt, inom Skandinavien, har jag inte märkt så stor skillnad förutom mer frekventa seatblocks.

Flög IAD-CPH ToR i veckan och har EBD men märkte inte någon skillnad. Reste Plus som var halv full och det fanns platser kvar i BC- Om SAS ville lyfta fram EBD kunder så borde de uppgradera om de fins platser kvar, de vinner ju bara på det. Jag tycker att EBD verkar ganska meningslöst om systemet inte kan se skillnad på EBG & EBD. Dock trevligt att kunna ge bort ett guld till frugan.

Toppen