Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Hachans

Medlem
Vi blev ju välkomnade som ”familjen Diamond” av purser när vi (4pers) flög sk904 go hem efter nyår. Första, och hittills enda gången som Diamond.


Det där känns som malicious compliance. Chefen har sagt vi ska ge statuserkännande så vi gör det på sämsta möjliga sätt.

Tänk om apoteket sagt så ”Här har vi mister frikort ja!”?

Att det ska vara så svårt att hälsa på ett uppmärksammande men normalt sätt. ”Hej Hachans, trevligt att ses ombord igen”. Men det ska alltid konstlas. ”Här sitter ni och glimmar som diamonds!” Eller ”just ja, du hade ett diamondkort”.

Eller favoriten ”Ni diamanter är extra viktiga för oss, hoppas ni varit nöjda med flygningen”. Och sen går de innan man hunnit ge dem feedbacken de själva frågar efter.
 

Ung Diamond

Ny medlem
Hej! Är sas diamond och åkte idag från köpenhamn-göteborg i sas go. Frågade om en öl men blev nekad. De erbjöd mig endast kaffe eller te, de erbjöd mig inte ens att köpa en öl. De serverade dock öl/vil till resenärerna i Plus. Är det så reglerna är eller gjorde dom fel? :(

Visade du dem på något vis att du är Diamond. ifall man inte visar kabin personalen att man är Diamond så får man samma behandling som de utan status. Jag har också varit med om personal som nekat mig olika tjänster först men helt plötsligt ändrat sig när jag tagit upp mitt Diamond.
 

SimonXYZ

Medlem
OT men i diskussionen kring recognition som Diamond. Jag fick recognition som EBG för ett par år sedan när jag flög med Austrian BUD-VIE. Första och enda gången.
Samma här med Austrian, en annan sträcka. CC kommer ner till mig långt ner i Economy under ombordstigning, hälsar med namn ger mig en flaska vatten och ber mig höra av mig om det är något mer jag behöver. Jag har några resor bokade med Austrian i Business inom Europa. Jag ser fram emot att prova den produkten för första gången.
 

Flytoheaven

Medlem
Har nu flugit 10 flighter som diamond och jag har en så länge inte fått nån som hellst recognition . Alla flighter än så länge är inrikes i Plus.
 

Kris

Medlem
Har nu flugit 10 flighter som diamond och jag har en så länge inte fått nån som hellst recognition . Alla flighter än så länge är inrikes i Plus.
Ska vi göra ett experiment? Om vi köper ett gäng sånna här och har på oss på nästa få flights, så kan vi se om något effekt uppnås.

dcac8cfabaaf7683fd017d28fe0a3d49_tn.jpeg
 
Toppen