Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

P.Andersson

Medlem
1) Ja det är möjligt
2) Det kan du bara själv svara på. Hur många gratis Mikkeller kommer du få som du annars skulle betalt för. Har mottagaren av ett EBG som du kan ge nytta av det e t c.

Se till att bli värvad av någon av månadens värvare här på forumet.

Jag är ju intresserad av era åsikter om det är värt att betala lite extra för att bli diamond :)

Gällande att bli värvad - kan jag få nya välkomstpoäng från amex om jag uppgradear till amex elite?
 

aldrighemma

Medlem
Gällande att bli värvad - kan jag få nya välkomstpoäng från amex om jag uppgradear till amex elite?
Normalt så får man det, även om det egentligen strider mot Amex villkor.
Då det gäller värdet så tycker jag att det är värt om du åker mycket i SAS Go och då kan utnyttja fri dryck... Även att ge bort ett EBG har ju ett värde.
Åker du däremot endast i Plus så tycker jag värdet är mer begränsat..
 

palmen

Moderator
Jag är ju intresserad av era åsikter om det är värt att betala lite extra för att bli diamond :)

Gällande att bli värvad - kan jag få nya välkomstpoäng från amex om jag uppgradear till amex elite?
Jag skulle alla dagar i veckan betala 4000 kronor för att få 20k baspoäng om det var det som behövdes för at bli EBD. Jag reser ju dock nästan uteslutande i ekonomi så har bra nytta av detta.
Alla de fördelar man får som diamond tycker jag är värt 4000 kronor i alla fall, sen vet vi inte vad det kommer för förändringar framöver, kan ju vara både positivt och negativt.
 

M.K

Medlem
Jag blev ju värvad genom B.C till Elite vilket tog mig över 90k och Diamond status nu i september för första gången. Det känns lätt som det är värt det, men återkommer gärna med en utvärdering om ett år. Genom Elite får man ju dessutom 5 poäng mer per spenderad hundralapp och möjlighet till en extra voucher. Det ska bli skoj att prova GO nästa vecka och se eventuella skillnader. :)
 
Last edited:
Toppen