Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Vänta lite, menar du att själva baspoängpotten nollställs, men att poängen ligger kvar som extrapoäng?
Din status räknas på hur många baspoäng du tjänat in under en period. Numera finns det baspoäng som du inte kan använda för resor (tex de 20k man får från AmEx Elite) och de försvinner i praktiken efter att din period börjar om, men alla andra poäng blir bara poäng som du kan använda, oavsett om de intjänades som baspoäng eller extrapoäng.

Jag hade ett debacle för några veckor sedan på en resa och behövde åberopa personförseningsskydd, via kreditkort.
Det var jag och rn polare, varför de 1500 jag hade bara gällde för mig. Lute surt.

Jag bokar gärna biljetter för spend, men även för att jag tänker att det är bra att vara på samma bokn nummer (PNR) då jag är Diamond.

Fast spelar det egentligen någon roll? Gästa in i lounge är ju inga pix. Men på en SAS kärra i luften, blir det tjafs om dricka till ”vän” om vi har olika bokningar?
Även att få till seating i förväg bli väl svårt då hans isf får pröjsa 249:-, eller?

Han är statuslös kan tilläggas.

Jag hade ett debacle för några veckor sedan på en resa och behövde åberopa personförseningsskydd, via kreditkort.
Det var jag och rn polare, varför de 1500 jag hade bara gällde för mig. Lute surt.

Jag bokar gärna biljetter för spend, men även för att jag tänker att det är bra att vara på samma bokn nummer (PNR) då jag är Diamond.

Fast spelar det egentligen någon roll? Gästa in i lounge är ju inga pix. Men på en SAS kärra i luften, blir det tjafs om dricka till ”vän” om vi har olika bokningar?
Även att få till seating i förväg bli väl svårt då hans isf får pröjsa 249:-, eller?

I luften är gratis dricka till vän inga problem oavsett om ni är på samma bokning eller ej.

Courtesy upgrade gäller bara samma pnr.

Courtesy upgrade gäller bara samma pnr.
Som regel. Har dock fått en regelmotstridig CU med två bokningar, där den ena var för poäng. CPH-MIA för dryft ett år sedan. Fick mailet cirka ett dygn innan och båda bokningarna uppdaterades till från Plus till C samtidigt.

Det är ju dock inget man skall räkna med...

Lounge on arrival för Diamond. Funkar det bara för SAS flygningar eller alla Star Alliance? Jag landar 16:30 på Arlanda med CA från Peking på nyårsafton . Vore fint att kunna duscha och dra direkt till nyårsfesten. Någon som vet?

Toppen