Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Jag har aldrig fått vare sig guld eller diamantkort från vare sig SAS eller Amex. De kompenserade med desto fler Smart Pass.
Ojojoj, jag lyckades då aldrig få ett enda smartpass när jag var guldmedlem (trots flera beställningar). När jag blev diamond damp det tillslut ner ett, med beställde nog 3-4 gånger...

• Gilla
Reactions: El0
Någon som fått hem "läderkitet"? När man beställde nämdes början av maj för leverans. Min brevlåda är ordentligt fri från lädersaker.

Har inte heller fått det. Beställde för en månad sedan.

Någon som vet när EBD som prefix kommer in i systemen så att man som resenär förhoppningsvis får lite mer igenkänning ombord SK?
Har i o f s nämnt det tidigare men när jag fick mitt EBD kort så står det att om jag har SAS AmEx så kommer ett nytt kort i september. Det sammanfaller inte med utgångsdatum för något kort eller min EB-period. Kan det vara så att man då löst problemet med prefixen?

Flög Oslo-Stockholm för några veckor sedan, och så klart fungerar inte nya diamondförmånen med gratis dryck när jag beställde en flaska rödvin. Flygvärdinnan tittade på mig som jag var dum i huvudet. Betalade, mejlade och fick dock väldigt snabbt motsvarande 70 NOK i SEK insatt på kontot. Ett par veckor senare fungerade det utmärkt. Det här med kontinuitet...

Ni som är Diamond står det EBG eller EBD prefix på erat SEB/SAS Mastercard?

Mitt "kinky-kit" kom igår ;) . Noterade att Diamond bara står på taggen och inte på plånkan och nyckelringen. Taggens "fästband" är lite märkligt tjock i fasonen och några av mina väskor (modell mindre) funkade det inte riktigt med.

Toppen