Delta Airlines tillbaka till Stockholm och Köpenhamn 2015

dr-miles

New member
Delta (DL) återupptar trafiken mellan New York JFK och Stockholm ARN även under denna sommar.



De börjar att flyga med Boeing 757-200 från New York JFK den 2015-JUN-01 och från Stockholm ARN börjar de den 2015-JUN-02.

4 gånger i veckar fram till 2015-JUN-14/15 sedan ökar de frekvensen till 5 gånger i veckan till sista augusti.



Jag kan inte skriva alla udda tidtabell som de har men så här ser det ut ungefär.



Tidtabell:

New York JFK -> Stockholm ARN



mellan 2015-JUN-01 och 2015-JUN-14

1.3.5.7

DL202

New York JF 21:38 - Stockholm ARN 11:55+1 75W



fr o m 2015-JUN-15

123.5.7

DL202

New York JF 21:38 - Stockholm ARN 11:55+1 75W​



Stockholm ARN -> New York JFK



mellan 2015-JUN-16 och 2015-JUN-30

.2..56

DL203

Stockholm ARN 13:25 - New York JF 16:04 75W

1..4...

DL203

Stockholm ARN 14:10 - New York JF 16:53 75W



mellan 2015-JUL-02 och 2015-JUL-31

12.456

DL203

Stockholm ARN 13:25 - New York JF 16:04 75W



mellan 2015-AUG-01 och 2015-AUG-30

12.456

DL203

Stockholm ARN 13:15 - New York JF 15:59 75W​



Har man tur kanske kan man sitta i renoverad BusinessElite kabin på Boeing 757-200.



Delta BusinessElite på Boeing 757-200



757_be_1-jpg.32887




757_be_2-jpg.32888




757_be_3-jpg.32889



(Foto: Delta Newsroom)

Delta Introduces Additional Flights with Full Flat-Bed Seats in BusinessElite for Purchase on its New York-JFK to Los Angeles Route - Oct 29, 2013
 
"Start spreading the news. Our nonstop flight from Stockholm to New York JFK returns on 23 May 2015*. Jet set to New York City and you can enjoy these special low fares when you book before 24 March 2015."



Står det i min inkorg??
 
Storsteffe skrev:"Start spreading the news. Our nonstop flight from Stockholm to New York JFK returns on23 May 2015*. Jet set to New York City and you can enjoy these special low fares when you book before24 March 2015."Står det i min inkorg??Klicka för att utvidga...
Ja, det står så även i mitt e-mail men de flyger New York - Stockholm bara mellan 2015-JUN-01 och 2015-AUG-31.
 
Dr. Miles skrev:Har man tur kanske kan man sitta i renoverad BusinessElite kabin på Boeing 757-200.Klicka för att utvidga...


Nagon som har koll pa om denna produkt anvands pa JFK-CPH (trodde den anvandes pa alla transatlantiska 757 flighter)?



Behover boka en resa i Augusti och direktflyg hade varit bra da jobb vantar vid ankomst.
 
Christian R skrev:Men. Seriøst,@flying. Delta....Klicka för att utvidga...


Haha ja... Min f.d chef flog Delta business ATL-AMS och vidare till CPH och sag lagom sliten ut nar han gled in pa kontoret (maste varit pga KLM fran AMS till CPH).



Sen behover jag ju mina strackor/poang till flying blue for att slippa sitta som kastlos klockan 6 pa morgonen pavag till AMS
 
AABack2ARN skrev:Och flygskatter lär inte öka intressetKlicka för att utvidga...


Hehe, men svenska politiker vill väl befolkningen enbart väl? Jag tippar på att de presenterar samarbeten mellan SAS, Air Koryo, och Iran Air, och kanske får liv i Interflug igen? Då behöver man ju inga andra globala bolag på Arlanda, eller?
 
Moco skrev:Trist. Intresset från de amerikanska bolagen att trafikera Arlanda är minst sagt svagt.Klicka för att utvidga...


Å andra sidan, behöver vi verkligen fler avgångar till USA än dem vi har? Hade visserligen gärna sett fler orter än dem vi har idag, men att Delta drar in sin New York linje gör inte så mycket.
 
Mediana skrev:Å andra sidan, behöver vi verkligen fler avgångar till USA än dem vi har? Hade visserligen gärna sett fler orter än dem vi har idag, men att Delta drar in sin New York linje gör inte så mycket.Klicka för att utvidga...
Det blir väl fler pax på CDG och AMS för passagerare som föredrar den alliansen och skall till USA.

Någon på BC som har insyn på beläggningsgraden på Deltas linje på JFK-ARN?
 
Mediana skrev:Å andra sidan, behöver vi verkligen fler avgångar till USA än dem vi har? Hade visserligen gärna sett fler orter än dem vi har idag, men att Delta drar in sin New York linje gör inte så mycket.Klicka för att utvidga...


Givetvis är det tråkigt när bolag inte anser att Arlanda är värt att trafikeras. Även om det vore bra med fler länder och städer delar jag inte uppfattningen om att det ”inte gör så mycket.”
 
Svenska resenärer kommer absolut hitta sätt att resa till USA även utan Deltas linje. Det jag tror vi riskerar att förlora är amerikanska passagerare som nu missar Sverige som resmål. Finns det direktflyg ökar deras nyfikenhet att komma dit. Nu kanske de väljer Danmark eller andra europeiska destinationer i stället.
 
Atlanta hade väl varit ett bättre val än New York för Delta. Det är nog en av få destinationer som hade gjort att jag skulle välja Delta från Arlanda.
 
AABack2ARN skrev:Svenska resenärer kommer absolut hitta sätt att resa till USA även utan Deltas linje. Det jag tror vi riskerar att förlora är amerikanska passagerare som nu missar Sverige som resmål. Finns det direktflyg ökar deras nyfikenhet att komma dit. Nu kanske de väljer Danmark eller andra europeiska destinationer i stället.Klicka för att utvidga...


Precis så.
 
AABack2ARN skrev:Svenska resenärer kommer absolut hitta sätt att resa till USA även utan Deltas linje. Det jag tror vi riskerar att förlora är amerikanska passagerare som nu missar Sverige som resmål. Finns det direktflyg ökar deras nyfikenhet att komma dit. Nu kanske de väljer Danmark eller andra europeiska destinationer i stället.Klicka för att utvidga...


Jag tror att vi härinne alltid tänker att alla köpta biljetter har sitt ursprung i Sverige //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png



Vi hade en diskussion om Qatar och deras affärsklasspriser från Sverige. Nu är det här en empirisk studie baserat på två flighter mellan Arlanda och Doha, men en kabinfaktor på mellan 75-80% och uppskattningsvis "bara" 35-40% var skandinaver.



När SAS öppnade CPH-SFO så uppskattade SAS att försäljning kom att vara (nu går jag på minne här) ca 70% från Skandinavien, 20% från USA och ca 10% från övriga Europa.



Opponera att detta är en hyfsat mall för en marknad. Deltas idé är att flyga TILL Sverige.
 
Back
Top