Senaste nytt

Delta Airlines tillbaka till Stockholm och Köpenhamn 2015

011430121

Medlem
Å andra sidan, behöver vi verkligen fler avgångar till USA än dem vi har? Hade visserligen gärna sett fler orter än dem vi har idag, men att Delta drar in sin New York linje gör inte så mycket.
Det blir väl fler pax på CDG och AMS för passagerare som föredrar den alliansen och skall till USA.
Någon på BC som har insyn på beläggningsgraden på Deltas linje på JFK-ARN?
 

Moco

Medlem
Å andra sidan, behöver vi verkligen fler avgångar till USA än dem vi har? Hade visserligen gärna sett fler orter än dem vi har idag, men att Delta drar in sin New York linje gör inte så mycket.

Givetvis är det tråkigt när bolag inte anser att Arlanda är värt att trafikeras. Även om det vore bra med fler länder och städer delar jag inte uppfattningen om att det ”inte gör så mycket.”
 

AABack2ARN

Medlem
Svenska resenärer kommer absolut hitta sätt att resa till USA även utan Deltas linje. Det jag tror vi riskerar att förlora är amerikanska passagerare som nu missar Sverige som resmål. Finns det direktflyg ökar deras nyfikenhet att komma dit. Nu kanske de väljer Danmark eller andra europeiska destinationer i stället.
 

Canadien

Medlem
Atlanta hade väl varit ett bättre val än New York för Delta. Det är nog en av få destinationer som hade gjort att jag skulle välja Delta från Arlanda.
 

Moco

Medlem
Svenska resenärer kommer absolut hitta sätt att resa till USA även utan Deltas linje. Det jag tror vi riskerar att förlora är amerikanska passagerare som nu missar Sverige som resmål. Finns det direktflyg ökar deras nyfikenhet att komma dit. Nu kanske de väljer Danmark eller andra europeiska destinationer i stället.

Precis så.
 

Senator

Moderator
Svenska resenärer kommer absolut hitta sätt att resa till USA även utan Deltas linje. Det jag tror vi riskerar att förlora är amerikanska passagerare som nu missar Sverige som resmål. Finns det direktflyg ökar deras nyfikenhet att komma dit. Nu kanske de väljer Danmark eller andra europeiska destinationer i stället.

Jag tror att vi härinne alltid tänker att alla köpta biljetter har sitt ursprung i Sverige

Vi hade en diskussion om Qatar och deras affärsklasspriser från Sverige. Nu är det här en empirisk studie baserat på två flighter mellan Arlanda och Doha, men en kabinfaktor på mellan 75-80% och uppskattningsvis "bara" 35-40% var skandinaver.

När SAS öppnade CPH-SFO så uppskattade SAS att försäljning kom att vara (nu går jag på minne här) ca 70% från Skandinavien, 20% från USA och ca 10% från övriga Europa.

Opponera att detta är en hyfsat mall för en marknad. Deltas idé är att flyga TILL Sverige.
 
Toppen