Senaste nytt

Dela din åsikt om vårt medlemsprogram (Strawberry)

intuition

Medlem
Strawberry inbjuder nu till en enkät om programmet.
Det börjar med lite snömos-frågor, men när man uppger att man har ett annat huvudsakligt program kommer man längre fram i enkäten att kunna bencha strawberry mot det programmet. Det är lite kul.

En del av frågorna hintar om att man ska fortsätta sabba programmet, tex mycket frågor om man som medlemsförmån har rabat på tidig/sen incheck.
 
PS
Aldrig har så få kryss från så många betytt så mycket!

(eller kanske ...betytt så lite? Har egentligen ingen förhoppning om förbättringar)
Skärmavbild 2025-11-24 kl. 11.21.28.png


(man får stå ut med lite stavfel och meningar på Svorska för att få nöjet att nästan inte kryssa i något alls för Strawberry)
 
Jag trodde det var en allmän enkät, men det kan ju vara så att den är riktad mot tex en grupp som inte bott så mycket på senaste tiden. De kan ju ha gjort en analys och upptäckt att ett antal kunder med hög status och regelbundna köp under många år ungefär samtidigt slutat boka med Strawberry. En del frågor tyder på att de försöker förstå vart och varför de kunderna försvunnit.

Det fanns frågor om man förstod vad spenn var, hur man kunde använda de osv.
Det var många benchmark-frågor där Strawberry programmet jämfördes mot ens huvudsakliga andra program. Det var ganska tydligt att de jämförde på de aspekterna där de själva uppfattar Strawberry som bra. Både hotellen och programmet.
Sedan fanns sektioner som relativt öppet bad en besvara vad det är för fel med spenn.

Andra frågor fokuserade mer på om man verkligen förstod hur fantastiskt programmet är, dvs man testade på programkunskap. En del frågor var formulerade så att det skulle bli lika många kryss på Strawberry som på konkurrenten, genom att göra frågan luddig. Tex kryssa i om du tycker att Strawberrry och/eller ditt andra program kan
• ta ut bonusresor på flyg
• tjäna in bonuspoäng på annat än vistelser

Det gör ju bra att göra i Spenn-systemet, det är ju bara det att värdet av funktionen är nära noll i spenn.


Överlag tyckte jag enkäten var bra konstruerad och att det kommer att gå att läsa ut allvarlig kritik om de verkligen vill det. Och det kommer att gå att skapa sk action points om de får tydliga och negativa svar. Och det kommer väldigt tydligt att visa var deras f.d. kunder finns nu och varför. Men om det räcker för att det ska bli någon substantiell ändring låter jag vara osagt.
 
Toppen