Dreamliner
Medlem
Jag vill minnas att jag inte behövde ange kreditgräns när jag skaffade Amex när de SAS brandade korten kom.
Därför att det inte finns någon egentlig(officiell) sådan på betalkorten.Jag vill minnas att jag inte behövde ange kreditgräns när jag skaffade Amex när de SAS brandade korten kom.
Jag hade samma problem med BA Visa, oftast ihop med diverse flygbolag (bl.a. BA) och hotell.Med betalkort så gör det mig inget, men man börjar ju undra om problemen ligger hos Amex och inte BA i trådstartarens läge...
Ligger nog snarare i de stordatorsystem som ligger bakom hur kreditkort fungerar skulle jag tro.Med betalkort så gör det mig inget, men man börjar ju undra om problemen ligger hos Amex och inte British Airways i trådstartarens läge...
Trådstartaren har kreditkort, jag har betalkort. Vi verkar ha samma problem.Ligger nog snarare i de stordatorsystem som ligger bakom hur kreditkort fungerar skulle jag tro.
Intressant, bra feedback för mig när de ringer mig från AMEX nästa vecka.Trådstartaren har kreditkort, jag har betalkort. Vi verkar ha samma problem.
För mig påverkar det i praktiken inte eftersom jag har betalkort, men samma symptom med att betalningarna ligger både som transaktion och reservation.
Har inte haft det problemet tidigare - såsom har inte haft det i år före 10 januari, t.ex.
Trådstartaren har kreditkort, jag har betalkort. Vi verkar ha samma problem.
För mig påverkar det i praktiken inte eftersom jag har betalkort, men samma symptom med att betalningarna ligger både som transaktion och reservation.
Har inte haft det problemet tidigare - såsom har inte haft det i år före 10 januari, t.ex.
Systemen som processar transaktioner lär vara desamma oavsett om man har betalkort eller kreditkort. Det är stora kösystem där det kan bli överbelastningar som resulterar i en backlog.Trådstartaren har kreditkort, jag har betalkort. Vi verkar ha samma problem.