Big Birger
Medlem
Spenderade 3 nätter i Chicago med syskonbarn i början av februari på ett Hampton Inn. Vid incheckningen frågade jag om de kunde uppgradera mina syskonbarns rum till något trevligt eftersom jag är Diamond och då vi är ute och reser för första gången. För egen del tar jag gärna det enklaste. "Inga problem" svarar tjejen bakom disken, och syskonbarnen fick en fin hörnsvit. "Svit" och Hampton Inn är kanske som att säga "lång dvärg", men ändå. Ett trevligt hörnrum med lite extra utrymme.
När vi checkade ut missade jag att kontrollera notan. Big mistake.
Väl hemma upptäcker jag att de har tagit $55/natt för uppgraderingen till hörnrummet. Hotellet svarar inte på mejl (har mejlat tre gånger) och jag har ringt dem och bett dem svara på mejlen (de har ändå inte svarat). Jag har startat ett "Hilton Assistance Case" via Hiltons chatt på hilton.com, och de har återkommit med besked att jag har godkänt att betala för uppgraderingen (vilket jag absolut inte har) och att jag ombeds ta kontakt med hotellet om jag inte är nöjd med svaret.
Någon som har tips på hur jag ska gå vidare på smartaste sätt?
Jag ska tillbaka till Chicago i slutet på mars, så en variant är att gå förbi och prata med Manager öga mot öga. Men det borde inte behövas. Mycket jobb för $150.
Första gången detta har hänt mig, och jag måste säga att jag förväntade mig att de bara skulle rätta till notan utan bekymmer.
När vi checkade ut missade jag att kontrollera notan. Big mistake.
Väl hemma upptäcker jag att de har tagit $55/natt för uppgraderingen till hörnrummet. Hotellet svarar inte på mejl (har mejlat tre gånger) och jag har ringt dem och bett dem svara på mejlen (de har ändå inte svarat). Jag har startat ett "Hilton Assistance Case" via Hiltons chatt på hilton.com, och de har återkommit med besked att jag har godkänt att betala för uppgraderingen (vilket jag absolut inte har) och att jag ombeds ta kontakt med hotellet om jag inte är nöjd med svaret.
Någon som har tips på hur jag ska gå vidare på smartaste sätt?
Jag ska tillbaka till Chicago i slutet på mars, så en variant är att gå förbi och prata med Manager öga mot öga. Men det borde inte behövas. Mycket jobb för $150.
Första gången detta har hänt mig, och jag måste säga att jag förväntade mig att de bara skulle rätta till notan utan bekymmer.