Remington Steele
Medlem
Samma sak med Airbus A220. F.d. C-series. No problemo. (Som Arnold säger).På MD-80 satt man ju 2+3 och det verkar ju ha fungerat
Samma sak med Airbus A220. F.d. C-series. No problemo. (Som Arnold säger).På MD-80 satt man ju 2+3 och det verkar ju ha fungerat
I och med att man nu har offentliggjort detta så kan man ju säga att SAS har två stycken A340 över fr o m den 7e februari. Då borde det väl inte vara långt borta innan man också kommunicerar hur många A340 man kommer att behålla och vilka nya linjer man kommer att öppna?
Men, så klart, om man väljer att skrota de första överblivna A340 så kan det väl ta ytterligare något år innan man startar upp något nytt, om man över huvud taget väljer att behålla någon av maskinerna. Det är kanske inte så säkert längre.
Det är väl den nya A330E som går in som ”reserv” så LN-RKP ersätts rakt av. Det ger väl fortfarande 8 A340 kvar.En A340 ska man ju ha som reservmaskin, och en A340 ska man skrota (LN-RKP).
Det är väl den nya A330E som går in som ”reserv” så LN-RKP ersätts rakt av. Det ger väl fortfarande 8 A340 kvar.
Låter otroligt att man sätter en bränslesnål A330E på marken och behåller en törstig A340 i ordinarie produktion tycker jag.
Det var därför jag skrev ”reserv”Låter otroligt att man sätter en bränslesnål A330E på marken och behåller en törstig A340 i ordinarie produktion tycker jag.
Hur fort SAS gör sig av med A340 beror också på hur stora kostnader de har för dem. Var det inte så att flera av dem är betalda och därmed billiga att inneha?