Senaste nytt

Dagflyg till Asien

Om du ändå måste ta en hotellnatt, varför inte ta den på Arlanda så kan du åka dit kvällen innan och sova ut. Kostar ofta under 1000 kronor med hotell i anknytning till Arlanda.

Oavsett hur gör åker du på en övernattning någon stans om du strikt ska hålla dig till att flyga "svensk dagtid".

Personligen skulle jag ta någon flight som kommer till Hong Kong relativ tidigt, och jag gissar att du ska vara i Shenzhen ett tag och bör så tidigt som möjligt ställa pm dygnet. För mig funkar det ok med några korta sovstunder ombord och sedan sova direkt när man kommit fram i någonting timme och gå upp runt lunch lokal tid. Då är man någorlunda rätt i tiden också.

OT:
Jag tycker det är surt att dagflyg är sällsynt USA-Europa. Kan ha kollat för lite, så ngn här kanske har tips?
Beror ju på geografin och är enbart möjligt från östkusten. Finns några flighter per dag, framförallt till London. Problemet är att dessa flighter blir point to point då connections i båda ändar blir mer eller mindre omöjliga.

Om jag skulle behöva ta en övernattning "på vägen" så skulle jag försöka ta den så nära resmålet som möjligt, detta för att få igång tidsomställningen så fort det går.

Toppen