Senaste nytt

Dagens Nyheter ger 554 EuroBonus-poäng per köp (1kr)

Varning!
Om ni inte vet att ni lyckats betala en krona och sedan säga upp, så bör ni genast höra av er till kundtjänst och säga upp prenumerationen!
Jag chattade med dem alldeles nyss eftersom jag inte fått någon faktura:

Erik
Hej! Jag borde ha fått faktura på 1 krona men den har inte kommit.

Lena
Hej! Vad bra att du hör av dig. Går det bra att dröja ett ögonblick, tack, så ska jag titta på ditt ärende.

Erik
Tack!

Lena
Klarna fakturerar 2 månder första gången 1:- +99:- så du får en faktura på 100:-

...

Därefter avslutades prenumerationen. Det kunde Lena i chatten göra, men alla i chatten går inte med på att göra det.

Varning!
Om ni inte vet att ni lyckats betala en krona och sedan säga upp, så bör ni genast höra av er till kundtjänst och säga upp prenumerationen!
Jag chattade med dem alldeles nyss eftersom jag inte fått någon faktura:

Erik
Hej! Jag borde ha fått faktura på 1 krona men den har inte kommit.

Lena
Hej! Vad bra att du hör av dig. Går det bra att dröja ett ögonblick, tack, så ska jag titta på ditt ärende.

Erik
Tack!

Lena
Klarna fakturerar 2 månder första gången 1:- +99:- så du får en faktura på 100:-

...

Därefter avslutades prenumerationen. Det kunde Lena i chatten göra, men alla i chatten går inte med på att göra det.

Det var ju ett smart sätt att håla kvar prenumeranter lite längre. Man får vad man förtjänar. Allt detta strulande för ynka 554 poäng samt en värdelös tidning som straff.

• Gilla
Reactions: Gus
Har talat med kundtjänst på DN idag, förutom att jag möttes av en totalt oengagerad medarbetare lärde jag mig ett och annat. Man kan max teckna en prenumeration per telefonnummer. Alltså inte e-post adress som tidigare har spekulerats i. Man betalar dessutom ingenting första månaden utan den där kronan läggs till på nästkommande månad och fakturan blir då 99+1=100kr. Det väcker en intressant frågeställning om huruvida ett 0kr köp räknas för EB poäng.

Har talat med kundtjänst på DN idag, förutom att jag möttes av en totalt oengagerad medarbetare lärde jag mig ett och annat. Man kan max teckna en prenumeration per telefonnummer. Alltså inte e-post adress som tidigare har spekulerats i. Man betalar dessutom ingenting första månaden utan den där kronan läggs till på nästkommande månad och fakturan blir då 99+1=100kr. Det väcker en intressant frågeställning om huruvida ett 0kr köp räknas för EB poäng.
Aha, detta förklarar varför inte 1 krona har dragits på kortet än. Så i praktiken är det en två-månaderspren. man köper in sig på för 100 kr. Billigare kortavgifter för DN och längre tid att försöka övertyga kunden att stanna. Förmodar att vi måste vänta ut första dragningen på kortet innan EB-poängen trillar in, dvs. 0 poäng för 0 kr :rolleyes:

Toppen