Senaste nytt

Dagens bild

Homer

Medlem
Närkontakt av 3e graden ...

En gammal pojkdröm från 80 talet att få se Devils Tower i South Dakota på riktigt. Helt magiskt och klart bättre än väntat.

Visa bifogad bild 120225

Ser fram emot att se bilderna från din klättring upp på toppen, för du klättrade väl upp på toppen?


(För min del avstod jag pga. feghet)

Devils Tower 1.jpg
Devils Tower 2.jpg
 

KalleSus

Medlem
Har inte sett detta förut, båda Silja Serenad och Silja Symfoni i Värtan samtidigt, det var en mäktig syn.
Den en har avgång till Visby 16,00 och den andra till Helsingfors 16,45

Visa bifogad bild 120257
Jag fångade samma bild från mitt fönster, fast från andra hållet och på lite längre avstånd.
Under alla år jag bott här (och det är längre än systerfartygen har existerat) så har jag aldrig sett båda i samma hamn - samtidigt.
Det normala är ju att de möts nånstans på Östersjön - mitt i natten!
 

011430121

Medlem
Jag fångade samma bild från mitt fönster, fast från andra hållet och på lite längre avstånd.
Under alla år jag bott här (och det är längre än systerfartygen har existerat) så har jag aldrig sett båda i samma hamn - samtidigt.
Det normala är ju att de möts nånstans på Östersjön - mitt i natten!
Det är mycket förändringar och nya upplevelser vi får leva med under pandemin!
 

Mr_H

Medlem
Visa bifogad bild 120194
Dhermi Beach Albanien - roadtrippar runt längst med kusten.
Fint land, förmodligen bästa körningen jag någonsin gjort, därtill förstås oerhört billigt att äta och dricka.
Dock ont om kvalitativa boenden och servicen är genomgående katastrofalt dålig …men klart man kan inte förvänta sig så mkt av folk som arbetar med stenhård piska av en ofta närvarande chef och tjänar ynka 200-250euro/mån.
Trots att jag utbildar i interkulturell kommunikation så har jag oerhörda svårigheter att hantera det sociala här, och drar ofta (förmodat felaktiga) slutsater om alla märkliga beteenden i min omgivning.

låter spännande! Hur skulle du säga kvaliteten på vägarna är? Har själv varit lite sugen på att ta mig vidare neråt från Kroatien (har sommarställe där) mot Montenegro och kanske då även Albanien.

Av nyfikenhet, har du några exempel på märkliga beteenden?
 

GOTBound

Medlem
Toppen