Senaste nytt

Dagens bild

rsimon

Medlem
Denna dag för 10 år sedan:
Med en gris till Tegel!

8292CDDC-6498-4DC9-988B-3DF293F49671.jpeg
 

KalleSus

Medlem
Denna dag för fem år sedan:
Kryssning med hjulångare på Vierwaldstättersee i Schweiz. Här möte med DS Uri i Weggis. Därefter konsert på Kongress- och kulturcentret i Luzern.

Visa bifogad bild 120579
Fantastiskt fin bild på min favorithjulångare.
På vilket skepp befann du dig själv?
En liten kuriositet om D/S Uri:
Jag gjorde en sen höstresa med den 1999 - det var i oktober vill jag minnas. Normalt sett är ju dessa hjulångare upplagda över vinterhalvåret, men just den vintern lät man DS Uri vara påeldad för att upprätthålla viss vintertrafik. Bland annat för nyårstrafiken - och mycket riktigt var just DS Uri tursatt som första båt på nyårsdagen 2000 - som en extra säkerhetsåtgärd ifall milleniebuggen skulle slå till mot de något modernare motorskeppen.
 

rsimon

Medlem
Fantastiskt fin bild på min favorithjulångare.
På vilket skepp befann du dig själv?
En liten kuriositet om D/S Uri:
Jag gjorde en sen höstresa med den 1999 - det var i oktober vill jag minnas. Normalt sett är ju dessa hjulångare upplagda över vinterhalvåret, men just den vintern lät man DS Uri vara påeldad för att upprätthålla viss vintertrafik. Bland annat för nyårstrafiken - och mycket riktigt var just DS Uri tursatt som första båt på nyårsdagen 2000 - som en extra säkerhetsåtgärd ifall milleniebuggen skulle slå till mot de något modernare motorskeppen.

DS Stadt Luzern!
Förstaklassbiljett med tillgång till övre däck!
 
Toppen