Senaste nytt

Dagens bild

011430121

Medlem
SvD för 10 år sedan, bör finnas tråd på BC

C936168B-2AAF-4B5E-A952-B0C9736CA972.jpeg


SvD 25 pr sedan, Dansk tradition?

6A5AB938-3BDE-4B78-AD08-2E57A85328D2.jpeg
 

Tomas E

Medlem
Lite ovanlig syn för ett par dagar sedan. Polisbil med blåljusen igång har stoppat en bil *airside* på Arlanda.... Det är inte utan att man undrar lite...
6e9c2c115414e95fd301bf8628dfcdcd.jpg
I den långvariga serien "Heathrow - Britain's Busiest Airport" följde de någon gång med poliser inne på området som agerade trafikpoliser och bl.a. kollade hastigheten och stannade servicebilar som körde för fort. Borde kanske kunna hända även på Arlanda? D.v.s. behöver inte vara terrorism eller stort rån för att fordon ska åka fast...
 

mha321

Medlem
I den långvariga serien "Heathrow - Britain's Busiest Airport" följde de någon gång med poliser inne på området som agerade trafikpoliser och bl.a. kollade hastigheten och stannade servicebilar som körde för fort. Borde kanske kunna hända även på Arlanda? D.v.s. behöver inte vara terrorism eller stort rån för att fordon ska åka fast...
Låter ju inte orimligt. Även om jag inte trodde airside var allmän väg, eller att polisen gjorde sådana uppdrag på enskild väg. Men de kan ju vara fel den ena eller båda :)
 
Roar mig med att scanna gamla diabilder för framtida projekt. Så här såg det ut på Arlanda International i mitten av 1980-talet!

Mitt i bild en Tupolev Tu-154B från Aeroflot, bredvid står en vapenbroder från Östtyskland i form av Interflugs Tupolev Tu-134A. Bakerst ser vi en Boeing 727-200 från Air France.

untitled_20.jpg
 
Toppen