Senaste nytt

Dagens bild

Vilken var bäst?
Jo, jag har funderat på det.
Krug Grande Cuvée var pigg med mycket bubblor medan Krug 2004 blev snabbt avslagen. Efter fem minuter såg det ut som ett stilla vin, dock kändes bubblorna i munnen (samma sak från två olika flaskor). Kan ha varit en defekt batch eftersom Singapores Airlines 2004:a som jag drack i fredags bubblade på ett helt annat sätt. Årgångschampagnen hade underbar doft, komplex smak med fina mognadstoner, vilket jag gillar.
För att summera var Cuvéen den bästa hos ANA medan Krug 2004 på Singapore utklassade allt inklusive Dom Perignon 2009 som också serverades i SQ F.
 

dino_81

Medlem
På tal om provning av dryck på hög höjd.

Vår egen kypare/ompysslare Frank var inte så värst ledsen över att Tyskland precis missat möjligheten att gå vidare från gruppspelet i fotbolls-VM och på fråga om vilket vitt vin han rekommenderade till maten kom han istället ut med fem glas och ordnade en spontanprovning!

1F20D679-1A23-4037-BCBA-99BDFE3ECCBD.jpeg
 

Nilann

Medlem
Nej, jag tillber inte HHonors guden så strikt ;)så vi bor i en lägenhet faktiskt, Casa sull’Aqua på booking.com. Riktigt bra, med privat terass direkt vid sjön så vi har privat badplats också.
Tack, vi har sex nätter på Hilton i september, för att fira födelsedag och bröllopsdag. Första gången på hotellet, så jag var lite nyfiken.
 
Toppen