Senaste nytt

Dagens bild

trekker

Medlem
Haha.. det är kanske så det är ;)

Lite OT svar av filosofisk karaktär. Senaste två åren har jag rest mer än någon gång. I år kommer jag nog över 225 000 miles "ass in seat". Under hösten har jag:
1. Senast i Toronto: skippat AC Loungen, satt mig i en bar och beställt en öl som jag verkligen var sugen på
2. Senast på JFK med Swiss: vänt i dörren, satt mig i en bar och beställt en måltid jag vill ha
3. Senast på CPH: lånat duschen hos SAS, sen gick vi till Starbucks och tog en kaffe

Jag är inne i en period där jag har ständigt akut tidsbrist. Flyga är en transportsträcka: till USA/Kanada jobbar jag ombord eller i en lounge i transit. Hem sover jag. De få gånger jag är i en lounge numera hittar jag ett bord och drar fram laptopen. Jag kommer numera sällan till en flygplats tidigt om målet inte är att hitta en tidigare flight.

Det jag dock verkligen känner är att jag inte är sugen att äta och dricka något "bara för det är gratis". Jag kan känna att jag hellre går och köper något jag vill ha. När min sambo är med, reser vi för destinationen gärna direkt (något som innebär SAS Plus ibland). Denna resan var ett undantag då vi behövde hennes 4 BA segment, men destinationen var London.

Rent filosofiskt undrar jag på hur många med handen på hjärta skulle erkänna att dom beställer något, eller tar något i en loungen som dom aldrig skulle beställa om man fick betala för det på krogen? :p

#endofrant
Byt jobb!
 
Rent filosofiskt undrar jag på hur många med handen på hjärta skulle erkänna att dom beställer något, eller tar något i en loungen som dom aldrig skulle beställa om man fick betala för det på krogen?
Jag gör det, men det är för att maten och drycken är av en kvalite jag inte vill betala för. Men det är väldigt smidigt att gå förbi loungen och hugga något litet att äta snabbt. Typ mellanmål. Vettiga mellanmål är för övrigt förbaskat jobbigt att hitta på en flygplats, det brukar mestadels bara finnas sockerstinna saker.
 

Anfield

Medlem
b8c45487f12fb0ee49bd40337376357f.jpg
 
Här kommer ett par bilder från WuZhen. En stad med gamla hus som visar hur det såg ut förr. Ett trevligt ställe som ligger ungefär 1,5 timme utanför Shanghai. Typ sydväst, om jag inte minns fel.

Det är så klart en turistattraktion, men om man går dit på förmiddagen en vardag i december så märks det knappt. Helt fritt från folk blir det så klart inte. Det är ju trots allt Kina och Asien vi pratar om. :)

20171213_105146.jpg

Det behöver inte vara blått vatten, solsken och heta Maldiverna för att vara trevligt att vila ögonen på. Lite varmare så hade jag gärna suttit på terassen och ätit eller fikat.

20171213_103055.jpg

Också lugnt och stilla.
 
Toppen