Hej alla!
Tänkte berätta om min resa till London med SAS och vill gärna få lite kommentarer från er sida. Jag har skrivit ett mail till SAS customer service där jag beskriver det som hände på flighten till London, bifogar här vad jag skrev så förstår ni;
"Hej xxxx!
Tyvärr måste jag kontakta dig igen efter en resa till England med SAS. Jag bokade en businessbiljett för mig och min sambo till london och blev grymt besviken över servicen vi fick på utresan. Vi flög med SK527 den 28 April och flög hem 1 Maj med SK526. Bokningsreferens xxxxxx. Nu till servicen, vi boardade flygplanet och satt på 2A samt 2C, varvid en steward påpekar att vi får lyfta upp väskan efter att alla har satt sig. Fine, jag hänger upp jackan på en krok och sätter mig i stolen, varvid stewarden fem minuter senare ställer följande fråga "Du får inte hänga några jackor under start och landning, du kan väl förmodligen inte engelska?" och pekade på skylten, helt rätt står det som han sa så jag hängde jackan i skåpet. Det stewarden inte visste var att jag har studerat på amerikanska skolor runt om i hela världen bland annat i Chile, Venezuela och Brasilien på grund av min fars jobb på xxx. Oförskämdheten slutar inte där, utan efter att vi lyft och blivit serverade frågade jag efter en baileys varvid samma steward svarar "Jag serverar inte folk i jeans" och gick vidare, visserligen kom min baileys senare men serverad av en flygvärdinna. Detta är bland det värsta jag har varit med om i flygväg och har trots allt rätt bra erfarenhet av att flyga business. På senare tid har jag börjat flyga mer med SAS för att gynna våra svenska företag trots att biljetterna ibland är dyrare än med LH eller LX, nu har jag på allvar börjat fundera på att inte flyga mer med SAS överhuvudtaget och lägga mina pengar på annat flygbolag inom Star Alliance där jag redan innehar guldstatus. Hemresan var betydligt bättre och servicen utmärkt, tyvärr tycker jag inte att detta är acceptabelt och inväntar svar innan jag beslutar om att fortsätta flyga med SAS, eventuellt en kompensation är på sin plats. Helst av allt hade jag velat få en ursäkt av stewarden men minns tyvärr inte namnet, vill även tillägga att jag påpekade för stewarden på ett snällt sätt att hans oprofessionella beteende kanske uppskattas av vissa som skämtsamt och roligt men jag uppskattar inte detta. Utan som kund vill man gärna bli väl bemött när man har lagt åtskilliga tusenlappar på ett par flygbiljetter.
Mvh"
Vill inte framstå som snobbig eller så, men visst bör servicen vara bättre?
Tänkte berätta om min resa till London med SAS och vill gärna få lite kommentarer från er sida. Jag har skrivit ett mail till SAS customer service där jag beskriver det som hände på flighten till London, bifogar här vad jag skrev så förstår ni;
"Hej xxxx!
Tyvärr måste jag kontakta dig igen efter en resa till England med SAS. Jag bokade en businessbiljett för mig och min sambo till london och blev grymt besviken över servicen vi fick på utresan. Vi flög med SK527 den 28 April och flög hem 1 Maj med SK526. Bokningsreferens xxxxxx. Nu till servicen, vi boardade flygplanet och satt på 2A samt 2C, varvid en steward påpekar att vi får lyfta upp väskan efter att alla har satt sig. Fine, jag hänger upp jackan på en krok och sätter mig i stolen, varvid stewarden fem minuter senare ställer följande fråga "Du får inte hänga några jackor under start och landning, du kan väl förmodligen inte engelska?" och pekade på skylten, helt rätt står det som han sa så jag hängde jackan i skåpet. Det stewarden inte visste var att jag har studerat på amerikanska skolor runt om i hela världen bland annat i Chile, Venezuela och Brasilien på grund av min fars jobb på xxx. Oförskämdheten slutar inte där, utan efter att vi lyft och blivit serverade frågade jag efter en baileys varvid samma steward svarar "Jag serverar inte folk i jeans" och gick vidare, visserligen kom min baileys senare men serverad av en flygvärdinna. Detta är bland det värsta jag har varit med om i flygväg och har trots allt rätt bra erfarenhet av att flyga business. På senare tid har jag börjat flyga mer med SAS för att gynna våra svenska företag trots att biljetterna ibland är dyrare än med LH eller LX, nu har jag på allvar börjat fundera på att inte flyga mer med SAS överhuvudtaget och lägga mina pengar på annat flygbolag inom Star Alliance där jag redan innehar guldstatus. Hemresan var betydligt bättre och servicen utmärkt, tyvärr tycker jag inte att detta är acceptabelt och inväntar svar innan jag beslutar om att fortsätta flyga med SAS, eventuellt en kompensation är på sin plats. Helst av allt hade jag velat få en ursäkt av stewarden men minns tyvärr inte namnet, vill även tillägga att jag påpekade för stewarden på ett snällt sätt att hans oprofessionella beteende kanske uppskattas av vissa som skämtsamt och roligt men jag uppskattar inte detta. Utan som kund vill man gärna bli väl bemött när man har lagt åtskilliga tusenlappar på ett par flygbiljetter.
Mvh"
Vill inte framstå som snobbig eller så, men visst bör servicen vara bättre?