Jag har fått intrycket att det är rätt många, inklusive jag själv, som inte bara bojkottar Turkish utan även vägrar åka med arabiska flygbolag. Även om man fick åka gratis i First.Den enda av de flygbolagen jag åkt är emirates, och bara i first och för flera år sedan. I övrigt skulle jag aldrig sätta min fot på ett Saudi-plan=)
Jag har ca 20 flygningar med Turkish mellan 2009 - 2014. Jag hade 3 incidenter:
Rökning på toan
Rökning i cockpit
Lösa föremål i kabinen vid landning
Inga av dessa togs seriöst
Jag har haft totalt 3 andra incidenter ombord mina andra 2 500 flygningar som alla hanterades snyggt. Säger allt..
Inte för att vara den som är den, men jag har svårt att se ditt inlägg som objektivt och neutralt med tanke på hur färgat ditt omdöme är.Flyger hem från Tokyo via Istanbul med Turkish Airlines i slutet av månaden. Har själv aldrig stött på några problem när jag rest med Turkish Airlines, och jämfört med tidigare så har de på mina senaste flygningar blivit hårdare med säkerheten än vad de var förut.
Själva transfern på Istanbul upplever jag som betydligt bättre än exempelvis Heathrow, i synnerhet om man ankommer från Arlanda. Buss till terminalen (separat buss för Business) och ingen säkerhetskontroll. Flygplan till lounge på mindre än 10 minuter.
Inte för att vara den som är den, men jag har svårt att se ditt inlägg som objektivt och neutralt med tanke på hur färgat ditt omdöme är.
Varför det? Med tanke på graden av skrämselpropaganda och paranoia som finns i tråden, så tillför jag bara ett annat perspektiv. I ärlighetens namn oroar jag inte mig speciellt mycket för säkerheten oavsett flygbolag, främst då risken att råka ut för en olycka ombord på ett flygplan är extremt liten. Jag har aldrig råkat ut för några konstigheter när jag flugit med Turkish Airlines, och min egen uppfattning av säkerheten har inget att göra med vad jag tycker om själva flygbolaget. Sett till antalet incidenter som skett under de senaste åren, så finns det flygbolag som har drabbats betydligt värre än Turkish, och som man kanske bör vara mer oroad för.Inte för att vara den som är den, men jag har svårt att se ditt inlägg som objektivt och neutralt med tanke på hur färgat ditt omdöme är.