Senaste nytt

Dålig hygien på maten i BA Galleries First och Concorde Room i London

Aha, det var därför många av dem som flyger med British Airways steriliserar magen med champagner och viner på Galleries.
Jag undrade varför ingen laddar upp bilder av té från Galleries trots att det är i England, det förklarar saken. ;)

Ska man dricka upp all skumpa så blir man ju nästan tvungen att äta av den maten, om inte man vill bli offloadad ;)

Från http://www.joe.org.uk/t5s.pdf
2. Pest Control
Regulation (EC) No. 852/2004, Annex II, Chapter IX, Paragraph 4
There was a light fruit fly infestation in the kitchen and dry storeroom. These are attracted to and breed in fermenting fluids such as drinks syrups, juice spillages, damaged fruit or vegetables or waste materials. The flies may only need a small amount of residues in which to breed. Measures need to be taken to deny pests breeding sites which may include a combination of the following actions:
• Scrupulous cleaning/ disinfectant and drying of surfaces
• Frequent emptying of the waste bins and placing lids on bins to discourage flies from waste foods
• Close checks on fresh fruit and vegetables to ensure that any damages are removed and disposed of
• Insecticide treatment by a competent pest control contractor

Kanske även SAS Lounge behöver se över sin hygien?
SL-loungen ARN. 2013-06-18. Några reflektioner här idag:

* Det är väldigt dålig luft i BC-rummet samt i "tysta rummet".
* Det är fullt med bananflugor kring buffén samt vid borden i stora rummet. Förmodligen har de kommit in med kryddväxterna som står placerade på borden.

Förutom detta så är det en trivsam tidig eftermiddag här, lunchar på en god svampsoppa samt ett glas rött därtill :)

Sorgligt för BA, och det gör definitivt att de förlorar business från resten av Europa. Britterna själva är nog patriotiska ändå.

Hur definierar du definitivt? :) Klart att en del kommer se över sina alternativ, men det lär inte påverka bottom line.
Spenderade drygt 4 timmar i GF igår under lay-over från Seattle. Åt inget från buffen (vägrar sedan BaxterStorey tog över i Maj) men åt dock soup of the day samt Szcechuan Chicken från meny. Drygt 24 timmar senare är jag inte sjuk ännu. Kanske för att jag sköljde ner med många glass Grand Siecle? :)

Jag gjorde dock en del observationer i loungen som leder mig till slutsatsen: personalen gör sitt bästa men saknar utbildning och ledarskap. Mitt bord i matsalen torkades av med en wettex trasa, och inte vidare noga. Tydliga ränder när vätskan torkat... dvs. en rätt äcklig trasa. Samma individ var mycket entusiastisk och gjorde sitt yttersta och fyllde på mitt och flera andra gästers glas.

Så, ledning och utbildning är problemet.

Åt dock soup of the day samt Szcechuan Chicken från meny. Drygt 24 timmar senare är jag inte sjuk ännu.

Det låter bra, men campylobakter, som kan finnas i dåligt tillagad kyckling, har en inkubationstid på i snitt tre dagar och i vissa fall ända upp till tio dagar. Hoppas att några glas Grand Siècle gjorde susen dock. ;)

Usch då! Men har käkat där tidigare (inklusive hela gänget under 787 Dreamliner eventet), och ingen blev dålig.

Det låter bra, men campylobakter, som kan finnas i dåligt tillagad kyckling, har en inkubationstid på i snitt tre dagar och i vissa fall ända upp till tio dagar. Hoppas att några glas Grand Siècle gjorde susen dock. ;)

Campylobakter rensar rätt bra i mag-tarmsystemet, så jag hoppas att ni håller er friska och förebygger med en dålig Cognac...

Mvh
/NotRyan

Toppen