Senaste nytt

Curve och/eller Revolut

Det här med att det är extra avgift gällande THB på Revolut, gäller det även Curve?

Likaså undrar jag om det är ngn extra avgift gällande SGD på någon av korten?

Curve är ingen jättehöjdare utomlands med gratiskortet. Över ~6000 kr/30 dagar är det 2% avgift i valutaväxling, men som reskassa funkar det. Däremot det är ingen extra avgift för specifika valutor (utöver helger då det är +0,5% för EUR, GBP, USD samt +1,5% för övriga) så det är enklare på det sättet.

Vet ngn på rak arm vad det kostar om man använder Revolut och Curve på helgen? Är det en procentavgift eller fast avgift?

Tack!

Vet ngn på rak arm vad det kostar om man använder Revolut och Curve på helgen? Är det en procentavgift eller fast avgift?

Tack!
Det är procent. 0.5% för EUR/USD/GBP och 1.5% (curve) eller 1.0% (revolut) för andra valutor. Ytterligare lite mer för någon högriskvaluta vill jag minnas. Samt att de använder kursen från Fredagen, så du kan ju förlora på att den ändrar sig också.

Så det är inte lika fördelaktigt, men fortfarande bättre än de flesta andra kort.

Vad jag förstår så när man är är utomlands vid köp/ATM uttag har man SEK inställt i appen då köpet/uttaget i lokal valuta så sker växlingen automatiskt, så jag behöver aldrig ändra inställningen SEK i appen oavsett om jag är i Sverie eller utomlands? Gäller det både Curve och Revolut?

En annan fråga, visst är överföringar via Revolut till utländska konton kostnadsfria? Måste mottagare ha Revolut också för att kunna ta emot pengarna?

Om jag gör insättningen till Revolut med mitt SAS MC (max 20 000 kr per varje 96 timmar, finns ngn maxgräns per månad?) så får jag även eurobonuspoäng för utlandsbetalningen?

Stort tack på förhand! :)

Vad jag förstår så när man är är utomlands vid köp/ATM uttag har man SEK inställt i appen då köpet/uttaget i lokal valuta så sker växlingen automatiskt, så jag behöver aldrig ändra inställningen SEK i appen oavsett om jag är i Sverie eller utomlands? Gäller det både Curve och Revolut?
Korrekt för Curve. I Revolut förladdar du på pengarna (i SEK normalt) och växlar i appen före uttag.

En annan fråga, visst är överföringar via Revolut till utländska konton kostnadsfria? Måste mottagare ha Revolut också för att kunna ta emot pengarna?
Ja de är kostnadsfria (så länge du inte vill ha snabbare "turbo transfer"). Mottagaren behöver inte Revolut, bara ett vanligt bankkonto. Det går också att skicka direkt mellan Revolut-användare (det har jag dock aldrig testat, så jag vet inte hur fort det går, men jag kan tänka mig att den till skillnad från banköverföringen är instant)

Om jag gör insättningen till Revolut med mitt SAS MC (max 20 000 kr per varje 96 timmar, finns ngn maxgräns per månad?) så får jag även eurobonuspoäng för utlandsbetalningen?
Ja. Du får poängen på insättningen till Revolut -- vad du sedan gör med pengarna när de väl är på Revolut-kontot spelar ingen roll.

Korrekt för Curve. I Revolut förladdar du på pengarna (i SEK normalt) och växlar i appen före uttag.
Tack! För supersnabbt svar! Så vid uttag i automat med Revolut så måste jag gå in i appen och ändra något innan jag gör uttaget i ATM? Gäller det även när man handlar med Revolutkortet utomlands?

Ja de är kostnadsfria (så länge du inte vill ha snabbare "turbo transfer"). Mottagaren behöver inte Revolut, bara ett vanligt bankkonto. Det går också att skicka direkt mellan Revolut-användare (det har jag dock aldrig testat, så jag vet inte hur fort det går, men jag kan tänka mig att den till skillnad från banköverföringen är instant) Såg något om att det är max 50 000 SEK per månad som man kan "transfer money", sedan avgift på 0,5% om över 50 000 SEK på en månad, eller hur?

Ja. Du får poängen på insättningen till Revolut -- vad du sedan gör med pengarna när de väl är på Revolut-kontot spelar ingen roll.

Toppen