Senaste nytt

Curve gör crowdfunding

Lojalitetsbyggande genom ägarskap är en beprövad metod som ofta är framgångsrik. Jag tror absolut också att de är ärliga med att de vill ge oss tidiga kunder chansen att ta del av eventuella framgångar.

Jag kommer studera prospektet noga men med EU caps på kortbetalningar krävs det mer. Produkten är fantastisk och har sparat mig mycket pengar och gett mycket mer poäng. Som investeringscase behöver de dock en ny intäktskälla. Abbonemang utan Amex räcker ej. Ett smart krediterbjudande är kanske en möjlighet?

En annan sak som jag också kom att tänka på. Om nu UK lämnar EU kanske Curve kan få bättre betalt igen då EU-caps försvinner? Huvuddelen av kunderna lär väl vara britter.

Lojalitetsbyggande genom ägarskap är en beprövad metod som ofta är framgångsrik. Jag tror absolut också att de är ärliga med att de vill ge oss tidiga kunder chansen att ta del av eventuella framgångar.

Jag kommer studera prospektet noga men med EU caps på kortbetalningar krävs det mer. Produkten är fantastisk och har sparat mig mycket pengar och gett mycket mer poäng. Som investeringscase behöver de dock en ny intäktskälla. Abbonemang utan Amex räcker ej. Ett smart krediterbjudande är kanske en möjlighet?

Jag kan mycket väl ha fel, men ge gärna något exempel på lojalitetsbyggande genom ägarskap av aktier som inte handlas på en öppen aktiemarknad, som har varit en framgångsrik strategi för investeraren.

Alltid skeptisk till såna här tilltag. Som sagt, så tror jag verkligen det handlar om att snabbt få in likvida medel där uppenbarligen befintliga aktieägare och befintliga eller tredjeparts långivare inte är villiga. Varför skulle de annars gå en sån här onödigt dyr väg att få in kapital, annat än att lura in naiva småsparare? Tvivlar på att det där prospektet kommer innehålla något annat än ordentliga friskrivningar.

@igelkotten Mitt förra ägarskap genom optioner ( med egen insats) i företaget där jag jobbade resulterade bl a i en månad på Seychellerna på Hilton och LH First. ;)
Jovisst - men...
Det var ju inte riktigt det som Curve gör nu. Det känns inte riktigt som ett representativt exempel i det här fallet. Jag har också erbjudits delägarskap i bolag där jag varit chef/verksam men att jämföra det med crowdfunding känns ganska snett men jag kanske har missuppfattat något längs vägen?

Finns mängder med start-ups som gått den vägen innan eventuell publik listning. Jag ser inget oseriöst i själva agerandet. Givetvis hög risk ( inte minst utspädning från en tidig position), och i detta fall en affärsidé där jag har svårt att se dem tjäna pengar. Jag skulle därför inte rekommendera någon att gå in med seriösa medel i nuläget.

Last edited:
Toppen